مخالفت برادر ناتنی پادشاه عربستان با تغییرات جدید

مخالفت برادر ناتنی پادشاه عربستان با تغییرات جدید
پنج‌شنبه 10 ارديبهشت 1394 - 13:49

شاهزاده طلال بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک سلمان و فرزند هیجدهم ملک عبدالعزیز در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: همچنان که قبلا اعلام کردم حاضر به فرمانبرداری از ملک سلمان شاه جدید عربستان و بیعت با او نیستم زیرا رویکردی که او در پیش گرفته با شرع اسلام و ساختار حاکمیت در عربستان منافات دارد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه شبکه خبری العالم، شاهزاده طلال بن عبدالعزیز در صفحه خود در توییتر افزود: تصمیمات فی البداهه اتخاذ شده در پایان دوران پادشاهی ملک عبدالله و آغاز دوران ملک سلمان مرا شگفت زده کرد. تصمیمات یاد شده با شرع اسلام و ساختار حاکمیت در عربستان همخوانی ندارد.

طلال از همگان خواست تا زیر چتر ساختار بیعت با اندیشه و تامل و آرامش با مسائل برخورد کنند.

وی افزود: من علیرغم مخالفت با موارد توافق به عمل آمده میان فرزندان عبدالعزیز در نشست های مکه، همچنان توافق یاد شده را بهترین گزینه موجود می دانم. در این توافق تصریح شده که در صورت لزوم یک سال پس از تصویب آن می توان برخی از موادش را تصحیح کرد اما این امر متاسفاته تحقق نیافت. 

شاهزاده طلال تاکید کرد: فرمانبرداری از افرادی که برخلاف شرع و قوانین حاکم بر نظام سیاسی کشور در پست های بالا منصوب می شوند، معنا ندارد. می بایست یک نشست عمومی شامل فرزندان عبدالعزیز و برخی از نوادگانش که نامشان در شورای بیعت ذکر شده و همچنین برخی از اعضای هیات روحانیون بلندپایه و شماری از اعضای مجلس شورا جهت بررسی مسائل تشکیل شود.

وی اظهار داشت: تنها مطالب درج شده در صفحه شخصی توییترم حایز اعتبار است و مطالبی را که به نقل از اینجانب در سایر رسانه ها و پایگاه های اجتماعی انتشار می یابد، کاملا بی پایه و اساس است.

پربیننده ترین خبرها