"لطف" ولی‌عهد جدید برای بیعت "آسان" شهروندان +فیلم

شنبه 12 ارديبهشت 1394 - 22:14

مقامات سعودی که برای گرفتن بیعت مستقیم از بیشترین تعداد ممکن از شهروندان عربستانی تلاش می‌کنند، با فراهم کردن "تسهیلات" مختلف مردم را به بیعت "آسان" تشویق می‌نمایند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العالم، بنا به فرمان پادشاه عربستان برای انتصاب "محمد بن نایف" به عنوان ولیعهد و "محمد بن سلمان" به عنوان جانشین ولیعهد و لزوم گرفتن بیعت برای این دو، "فیصل بن بندر" امیر ریاض از سوی ولی عهد مکلف شد تا به نیابت از آنها از مردم بیعت بیگرد.

به نوشته روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن، امیر ریاض باید این مساله را به اطلاع استاندارها و روسای مراکز استان ها برساند تا روز یکشنبه برای ولیعهد و جانشین او بیعت بگیرند.

به همین علت امیر منطقه ریاض برای تشویق مردم به بیعت، و برای این که "مردم برای سفر به ریاض و انجام بیعت دچار مشکل نشوند"، بر مردم منت نهاده و استانداران و فرمانداران شهرها را مکلف به انجام این ماموریت کرده و دستور داده است که استقبال از بیعت کنندگان از ساعت 11صبح فردا یک شنبه آغاز شود.

شهروندان عربستانی که در انتخاب هیچ یک از مقامات این کشور نقشی ندارند، تنها باید با بر زبان آوردن عبارت "بیعت می کنیم که هر چه شما می فرمایید، بشنویم و اطاعت کنیم"؛ پیروی بی چون و چرای خود از فرمان پادشاه و جانشینانش را مورد تاکید قرار دهند.

سه ماه پیش و همزمان با مرگ شاه پیشین عربستان، مدیران و مسئولان مراکز مختلف از جمله مدارس و ادارات، روش های نوظهور و بی سابقه ای را برای گرفتن بیعت نمادین از مردم برای پادشاه و ولی عهد و جانشین ولی عهد به کار بردند. در بسیاری از مدارس و مراکز دولتی، مدیران با درست کردن آدمک هایی به شکل پادشاه، ولی عهد و ولیّ ولی عهد، افرادی را در پشت آنها قرار داده بودند تا دست خود را از سوراخی به جای دست آن سه نفر بیرون بیاورند و دانش آموزان یا کارمندان و دیگر شهروندان، با دست دادن با آدمک پادشاه و جانشینانش، به اصطلاح با آنها بیعت کنند.

اکنون با گذشت حدود 100 روز از آن ایام، پادشاه تصمیم گرفته مهره هایی را که عنوان جانشینان وی را یدک می کشند، جا به جا کند و بار دیگر شهروندان سعودی باید در صف بایستند تا با تصاویر و مجسمه های مهره های جدید "بیعت" کنند، بی آن که برای خود حقی قائل باشند که بپرسند؛ آنها چرا رفتند و اینها چگونه آمدند؟!

برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید .

پربیننده ترین خبرها