نبرد ارتش سوریه با تروریستها در دو جبهه

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 16:58

العالم - ارتش سوریه مقابله با گروه تروریستی جبهه النصره برای بازپس گیری مناطق اشغالی در حومه شهرهای حماه و ادلب را آغاز کرده است و همزمان در جبهه ای دیگر به پیشروی به سوی مناطق درگیری در مرز با ترکیه ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، درگیری در مناطق حومۀ شهرهای حماه و ادلب بشدت ادامه دارد و ارتش سوریه تلاش می کند این مناطق را از نفوذ و کنترل تروریست ها جبهه النصره پاکسازی کند.

ارتش سوریه چند روز پیش توانست پس از درگیری سنگین با جبهه النصره روستای تل واسط واقع در بین شهر حماه و شهر قرقور استان ادلب را بازپس بگیرد و این منطقه را به کنترل کامل خود درآورد.

نظامیان سوری در روستای تل واسط یک خمپاره انداز تروریست ها را که از کپسول های گاز برای پرتاب استفاده می کردند ، نیز کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه همچنین توانست شهر قرقور را در حومه شهر ادلب مرکز استان ادلب در شمال غرب این کشور به کنترل خود درآورد و این شهر را از تروریست ها پاکسازی کرد.

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: نیروهای ارتش در شهر جسر الشغور با تعدادی از تروریست ها همچنان درگیر هستند و درگیری ها در روستای غانیه نیز ادامه دارد.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی همچنین در حل پیشروی به سوی منطقه السرمانیه در مرز این کشور با ترکیه هستند. 

روزنامه السفیر در گزارشی از سوریه اعلام کرد که شمار زیادی ازعناصر تروریست ائتلاف "جیش الفتح" در درگیری های ادلب کشته شده اند و درعملیات هوایی ارتش سوریه تروریست ها متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده اند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع سوری نوشت: نیروی هوایی ارتش سوریه پناهگاههای تروریست ها و مناطق پیشروی آنها را هدف قرار داده است و این در حالی است که تروریست ها مرکز شهر ادلب را با دهها موشک آماج حمله قرار داده اند.

براساس این گزارش ،یکی از اعضای عربستانی گروه تروریستی النصره در شهر ادلب سوریه به هلاکت رسید.

این تروریست که "مبارک عبید بن تنیبیک" نام داشت، در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه در ادلب از پا درآمد.کاربران عربستانی توییتر با انتشار تصاویری از مبارک اذعان کردند که تنیبیک با گروه تروریستی جبهه النصره همکاری می کرد.

مبارک چهارمین  تروریست عربستانی است که طی روزهای اخیر ادلب به هلاکت می رسد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها