تداوم اعتراضات مردمی در عراق به طرح کنگره آمریکا

تداوم اعتراضات مردمی در عراق به طرح کنگره آمریکا
يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 - 17:33

العالم - عراق همچنان صحنه مخالفت ها و اعتراض های مردمی و جریان های سیاسی به طرح کنگره آمریکا برای تجزیه این کشور است .

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از السومریه نیوزعراق، نیروهای وابسته به مقتدی صدر به منظور اعلام مخالفت با طرح کنگره آمریکا برای تجزیه عراق درخیابان های بصره، کوفه و میسان رژه رفتند.

صدها تن از نیروهای «گردان صلح» نیز با در دست داشتن سلاح های سبک و نیمه سنگین به نشانه اعتراض به دخالت های امریکا در امور داخلی کشورشان در شهرهای کوف، کوت مرکز استان واسط و مرکز استان میسان تظاهرات کردند و سیاست های واشنگتن در قبال عراق را محکوم کردند.

رژه این نیروها به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و برای کسب آمادگی و نمایش قدرت در مخالفت با ایده تجزیه عراق صورت گرفت.

نیروهای وابسته به مقتدی صدر روز جمعه نیز دربصره در واکنش به طرح کنگره آمریکا برای تقسیم و تجزیه عراق رژه رفتند.

سیاستمداران آمریکا تحت نفوذ لابی صهیونیست ها، تلاش می کنند با اجرای سیاست ها و طرح هایی ،زمینه نفوذ و دخالت واشنگتن را در منطقه خاورمیانه و عراق افزایش دهند و برای تامین منافع امریکا ، عراق را تجزیه کنند.

دولت حیدر العبادی  نخست وزیر عراق به همراه جریان ها و گروه های سیاسی قدرتمند در این کشور ضمن مخالفت با تلاش های مذبوحانه دولتمردان آمریکا، اعلام داشتند که اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور و نیز تحزیه عراق را به هیچ کشوری نخواهند داد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها