استاد علوم سیاسی عربستان:

"روزنامه ضدشیعه را دور بریزید"

دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 20:48

العالم - فراخوان استاد علوم سیاسی عربستان، برای دور انداختن صندوق‌های نظرسنجی روزنامه سعودی "الیوم" به علت انتشار مقاله‌ای تحریک آمیز علیه تشیع، واکنش‌های گسترده در شبکه اجتماعی فیس بوک را به دنبال داشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "سی ان ان"، " توفیق السیف" در تاریخ 30 آوریل (10 اردیبهشت) در صفحه کاربری خود در شبکه فیس بوک نوشت: «این یادداشت و پیشنهاد مختص روزنامه "الیوم" سعودی  است؛ امیدوارم به آن پاسخ مثبت دهید، خداوند نگهدارتان باشد.. اجازه ندهید یک روزنامه محلی به تشیع توهین کند. مبلّغان متعصب، جنگ یمن را برای تکرار ناسزاهای همیشگی در روزنامه ها یا مساجد، غنیمت شمرده اند؛ امروز رونامه "الیوم" نمونه کریه دیگری از این ناسزاها را به قلم نویسنده ای به نام "ناصر القفاری" که به نظر می رسد از مبلغان مذهبی باشد، منتشر کرد».

السیف در ادامه خواهان توقف مطلق مطالعه و خرید این روزنامه عربستانی شد و گفت که این نشریه در هر صورت نشریه ای بیهوده است که ارزش مطالعه و تلف کردن وقت ندارد.

شمار زیادی از کاربران هم با این فراخوان استاد عربستانی همراهی کردند و تصاویری از دور انداختن تعداد زیادی از صندوق های نظرسنجی مربوط به این روزنامه منتشر شده است.

کاربران زیادی نیز دیدگاه خود را درباره این موضوع در فیس بوک منتشر کردند. یکی از آنها نوشته است: روزنامه الیوم به فرقه گرایی دامن زده و فرقه گرایی می کند.

کاربر دیگری می نویسد: وفاداری شیعیان به وطنشان و حرکت نکردن آنها را در مسیر فرقه گرایی نادیده نگیرید، شیعیان انسان های بسیار شایسته ای هستند.

روزنامه عربستانی الیوم، پیشتر مقاله ای ضد شیعی به قلم ناصر القفاری با عنوان "بازگشت تهاجم داخلی" منتشر کرد. در بخشی از این مقاله آمده است: امت در تاریخ خود کینه درونی را تجربه کرده و از آثار آن رنج برده است.

وی در این مقاله، گستاخانه به جمهوری اسلامی ایران اتهاماتی ناروا وارد کرده است. 

ناصر القفاری از مشهورترین شیوخ وهابی ضد تشیع است که چندین کتاب آکنده از اکاذیب علیه مذهب اهل بیت (علیهم السلام) تالیف و منتشر کرده است.

پربیننده ترین خبرها