تلاش مخفیانه انگلیس برای فروش جنگنده به بحرین

تلاش مخفیانه انگلیس برای فروش جنگنده به بحرین
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 - 11:32

مخالفان و فعالان حقوق بشر در بحرین سفر مخفیانه وزیر خارجه انگلیس به منامه را که با صدور احکام قضایی چند مخالف بحرینی همزمان شده بود، محکوم کردند؛ منابع انگلیسی هدف از این سفر را فروش جنگنده به بحرین اعلام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ایندیپندنت" چاپ انگلیس در گزارشی نوشت: فیلیپ هموند برای فروش جنگنده های تایفون به بحرین با سلمان آل خلیفه ولیعهد این کشور مذاکره کرد.
ایندیپندنت افزود : سفر مخفیانه هموند به منامه با تمدید دو هفته ای مدت حبس نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین همزمان شده بود.
این روزنامه انگلیسی نوشت : احمد الوداعی مدیر اجرائی مرکز حقوق و دمکراسی بحرین با هموند دیدار کرد و به وی گفت که آمریکا از دولت منامه می خواهد که نبیل رجب را آزاد کند ولی انگلیس چنین درخواستی نمی کند بلکه همکاری های نظامی و اقتصادی خود با نظام بحرین را افزایش می دهد. 
آلن هوگارت عضو سازمان عفو بین الملل نیز با رد ادعای هموند مبنی بر بهبود وضعیت حقوق بشر در بحرین ، گفته است: منتقدان دولت بحرین، بازداشت و زندانی می شوند و گزارش ها حاکی از شکنجه بازداشت شدگان و زندانیان است؛ و هموند باید در دیدگاه خود بازنگری کند.  


 

پربیننده ترین خبرها