سلفی نیروهای بحرینی با نوجوان 16ساله پس از شکنجه

سلفی نیروهای بحرینی با نوجوان 16ساله پس از شکنجه
سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 - 14:03

نیروهای امنیتی پس از بازداشت و کتک زدن یک نوجوان 16 ساله، با او به عنوان یک "شکار خطرناک" عکس سلفی گرفتند.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری مراه البحرین از بازداشت 28 بحرینی در روز 8 اردیبهشت (28 آوریل 2015) توسط وزارت کشور به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی خبر داد؛ یکی از این بازداشت شدگان، فردی به نام "احمد العرب" بود که کمتر از 16 سال سن دارد.
نیروهای امنیتی مادر این نوجوان را در روز بازداشت تهدید کردند که دیگر هرگز وی را نخواهد دید و سرنوشتی مانند علی هارون، دایی اش، در انتظار وی خواهد بود.

یک روز پیش از اولین ملاقات وی در تاریخ 4 مه 2015 (14 اردیبهشت) یکی از زندانیان آزاد شده شهادت داد که احمد العرب به گونه ای در زندان سیاسی مرکزی"جو" شکنجه شده که گوش سایر زندانیان از شنیدن صدای ضربه های کابلی که بر بدن لاغر وی می زدند، آزار می دیده و اشکشان را جاری کرده است.

مرآه البحرین خاطرنشان کرد که درباره شکنجه احمد مبالغه نشده زیرا زمانی که خانواده وی برای ملاقاتش رفتند از دیدن وضعیت وی وحشت کردند.

چهره احمد کاملا تغییر یافته بود به گونه ای که نزدیک بود مادرش وی را نشناسد، پوست سفیدش سوخته و بدنش نیز زیر نور شدید آفتاب آسیب دیده بود، بینی شکسته اش فرم چهره اش را تغییر داده بود و فقط لبخند وی هیچ تغییری نکرده بود.
وی در ساعت ملاقات به حالت ایستاده بود و زمانی که خانواده اش از او خواستند تا بنشیند پاسخ داد از شدت درد بدنش نمی تواند بنشیند اما پس از تلاش فراوان به خاطر خانواده اش به زحمت توانست بنشیند.

جلادها از اولین ساعات بازداشت احمد، جشن ویژه ای گرفته و احساس سرمستی می کردند از این که به قول خودشان جنایتکار خطرناکی را دستگیر کرده اند و پیروزی تاریخی بزرگی را رقم زده اند ، وی را پس به مرکز الخیاله در خیابان البدیع منتقل کردند تا بازداشت او را جشن بگیرند و شکنجه گران با تکرار این جمله که " بالاخره جلوی تو را گرفتیم" به نوبت بر بدن کوچک وی تاختند، و او را کتک زدند.

برخی شکنجه گران نیز برای مستند کردن لحظه پیروزی تاریخی خود با احمد عکس سلفی، گرفته و مدعی شدند که این عکس با یک "شکار خطرناک" است، در حالی که وی هیچ توانی نداشت.

شماری از شکنجه گران نیز گوشی های خود را بالا گرفته بودند مانند کسی که پیاله اش را سرمست از پیروزی در دست دارد و زمانی که همه آنان عقده های خود را بر وی خالی کردند، او را به ساختمان بازجویی منتقل کردند.

احمد العرب 10 روز در ساختمان بازجویی ، انواع شکنجه ها را تحمل کرد اما در طول مدتی که آنجا بود، ایستادگی آموخت، شکنجه گران به همه اعضای بدن وی از جمله اعضای حساس شوک الکتریکی وارد کردند. به طوری که خون ادرار می کرد و بر اثر آویزان نگاه داشتنش کمر وی آسیب دید و سیلی نواختن به صورتش موجب آسیب دیدن گوش ها و شکستگی بینی اش شد.
شکنجه گران در طول بازداشت وی با باتوم و کابل به صورت و بدنش ضربه می زدند. 

جلادان بازجو پس از اقدام وزارت کشور بحرین در انتشار عکس احمد العرب با 28 فردی که متهم به دست داشتن در فعالیت "تروریستی" بودند در روزنامه های رسمی، روزنامه ها را برای وی آورده و پیش از این که به وی حمله ور شوند، برای تضعیف روحیه عکس های روزنامه ها را به وی نشان دادند.
سپس مطالب مادرش را در تویتر که خواهان تعیین سرنوشت و فعالیت هایی که برای اعلام همبتگی با وی شده بود نشان دادند و بعد وی را کتک زدند و گفتند: چرا تو مشهوری و همه از تو می نویسند؟ و وی را به اندازه ای کتک زدند تا بیهوش بر زمین افتاد.

احمد در حالی که به وی دستبند زده بودند با حسین راشد و احمد معتوق دو نفر از گروه 28 نفره به زندان جو منتقل شدند، اولین باری که مسوول زندان وی را دید، گفت: ما منتظر احمد العرب بودیم، اسم تو از مدتهای پیش به گوشمان رسیده اما انتظار نداشتیم با یک کودک روبرو شویم.

احمد به چادرهایی که زندانیان از حوادث 10 مارس گذشته آنجا نگاهداری می شدند، منتقل شد.درآنجا با افزایش دمای هوا و فرا رسیدن فصل تابستان؛ فقط آفتاب سوزان و گرمای شدید در انتظارشان است.

از زمان ناآرامی های خشونت آمیز در دهم مارس ۲۰۱۵ (20 اسفند) در زندان مرکزی جو؛ بسیاری از زندانیان این زندان با شکنجه و سختگیری های فراوانی مواجه شده و از بسیاری از حقوق خود محرومند.
نیروهای ژاندارم اردنی شاغل در زندان جو (شکنجه گران اردنی) عمدا زندانیان را از اولین ساعات روز تا شب بیرون از زندان نگاه می دارند تا با نشستن بر روی آسفالت، بدنشان آسیب ببیند و گرمای خورشید پوستشان را بسوزاند و پوست احمد نیز این گونه سوخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها