داعش، بازار فروش جنگندۀ فرانسوی را داغ کرد

داعش، بازار فروش جنگندۀ فرانسوی را داغ کرد
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1394 - 22:39

وحشت کشورهای عربی از داعش، سبب شد فرانسه که سال هاست نتوانسته است حتی یک قرارداد برای فروش جنگنده هایش ببندد، در هفته های اخیر، چندین قرارداد میلیاردی امضا کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سال هاست که فرانسه، نتوانسته است برای فروش جنگندۀ رافال خود، حتی یک قرارداد ببندد، اما در هفته های اخیر، فرانسه نه تنها چندین قرارداد چند میلیارد دلاری برای فروش این جنگنده امضا کرده، بلکه در پی بازاریابی برای قراردادهای جدید است.

به نوشتۀ پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، کاهش نفوذ آمریکا در جهان عرب از یک سو و گسترش وحشت از داعش از سوی دیگر، فرانسه را برای برطرف کردن این نگرانی ها خرسند کرد.

فرانسه تاکنون با مصر، هند و قطر برای فروش جنگنده رافال قرارداد امضا کرده است.

وزیر خارجه فرانسه در سفر به قطر برای امضای قرارداد و شرکت در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس به عنوان میهمان در ریاض، به شوخی به خبرنگاران گفت: همیشه عدد چهار است که شانس می آوَرَد.
پس از امضای قراردادی 15 میلیارد یورویی برای فروش 84 جنگنده، اکنون چشم فرانسوی ها به امارات متحده عربی است که جنگنده های بیشتری بخرد.

این قراردادها، می تواند نقش مهمی در افزایش اشتغال در فرانسه کمک می کند که از بیکاری ده درصدی رنج می برد.

اولاند در دوحه، درباره دستاوردهای دیپلماتیک و اقتصادیِ این قرارداد گفت: پیش از هرچیز، این قرارداد، حاوی خبرهایی خوب برای اقتصاد فرانسه است.

جان ایو لو دریان وزیر دفاع فرانسه، در اوائل هفته جاری پیش بینی کرد که امضای این قراردادها، به ایجاد 30 هزار شغل جدید در فرانسه کمک کند.

ادوارد ریان سیبل، نماینده سوسیالیستِ کمیسیون امور دفاعی در پارلمان فرانسه درباره این قراردادها گفت: اگر فرانسه به دنبال نفوذ است، باید بداند که این یکی از بهترین راه های دستیابی به نفوذ است.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه، جنگنده های رافال را به جنگ افغانستان و لیبی اعزام کرد، اما پس از آن فرانسه نتوانست حتی یک مشتری برای این جنگنده بیابد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها