هدف داعش از انفجارهای بغداد چیست؟

پنج‌شنبه 17 ارديبهشت 1394 - 15:11

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی عراقی هدف گروه تروریستی داعش از انفجارهای اخیر در بغداد را تلاش این گروه برای فرار از حلقه تنگ محاصره نیروهای عراقی دانستند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم درعراق، انفجار خودروهای بمب گذاری شده در بازارها و اماکن عمومی بغداد با دیگر صحنه های خونین در پایتخت عراق آفرید و تروریستها بدین وسیله ادامه حضور خود را در این شهر اعلام کردند.

وائل الرکابی تحلیلگر سیاسی عراقی امروز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: انفجارهای اخیر بغداد که بعد از یک ثبات و آرامش نسبی به وقوع پیوست، از سوی آمریکا طراحی و توسط داعش اجرا شد تا آوارگانی را که از استان الانبار به بغداد آمده اند، بترسانند.

وی افزود: این اقدامات با هدف درگیر کردن بغداد در بحرانی است که داعش در استان های شمالی عراق ایجاد کرده است.

در همین حال، محافل مردمی نیز نسبت به کاهش امنیت بغداد و اقدامات تروریستی و خونباری که تقریبا هر روزه تعدادی از مردم را قربانی می کند، ابراز نگرانی کردند.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: چند روز اوضاع آرام بود و ما خوشحال شدیم اما باور نمی کردیم امنیت به بغداد بازگشته باشد تا اینکه با ورود مهاجران الانبار انفجارها و ترورها نیز از سر گرفته شد.

ناظران معتقدند داعش تلاش می کند همزمان با تنگ شدن عرصه در جبهه های درگیری، برای خود جبهه های جدیدی در سایر مناطق عراق ایجاد کند و این امر، راهبرد هسته های خفته این گروه تروریستی در بغداد است.

برپایه این گزارش، برخورد سیاسی برخی طرف ها با مسایل امنیتی باعث شده که تاثیر منفی آن به این شکل خود را نشان دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها