چين با دخالت نظامی احتمالی در سوريه مخالفت کرد

چين با دخالت نظامی احتمالی در سوريه مخالفت کرد
يکشنبه 20 ارديبهشت 1394 - 21:15

وزير امور خارجه چين اعلام کرد کشورش با هرگونه دخالت نظامی احتمالی در سوريه بشدت مخالف است و این اقدام را مغایر با منشور سازمان ملل و اصول روابط بين الملل می داند.

به گزارش پایگاه خبری شبكه العالم، "وانگ يي" با تأكيد بر ضرورت عدم دخالت نظامي در سوريه، گفت: اين امر، موجب پيچيده تر شدن اوضاع درخاورميانه خواهد شد.
وزير امور خارجه چين با اشاره به پيگيري اوضاع سوريه توسط پکن و مخالفت دمشق با استفاده از سلاح شيميايي در نبردهای داخلی ، از طرف هاي درگیر در سوريه خواست خويشتنداري خود را حفظ كنند.
 وی با اعلام حمايت كشورش از عمليات مستقل، بي طرفانه، عادلانه و حرفه اي كميته هاي حقيقت ياب سازمان ملل در منطقه، بر ضرورت پرهيز از اتخاذ هر گونه موضعي كه ممكن است باعث وارد آوردن خدشه در عمليات اين كميته ها شود، تأكيد كرد.
وزير امور خارجه چين ،مذاكره و گفت وگوي سياسي را تنها راه برای حل بحران سوريه دانست و خواستار تلاش های منطقه ای و بین المللی در این زمینه شد.

برخی از کشورهای غربی و گروه های مخالف سوریه، با مطرح کردن ادعای استفاده نیروهای سوری از مواد شیمیایی، درصددند بهانه های لازم را برای دخالت مستقیم نظامی خارجی در سوریه را فراهم آورند.

این درحالی است که دولت سوریه براساس توافق با سازمان ملل ، تمامی ذخایر و انبارهای مواد شیمیایی خود را برای نابودی این مواد در اختیار بازرسان این سازمان قرار داده است. 

سوریه بیش از 4 سال با بحرانی که ساخته و پرداخته برخی از دولت ها و کشورهای غربی و عربی است، روبرو است، بطوری که تاکنون دهها هزار نفراز مردم این کشور در حملات و جنایات گروه های تروریستی مورد حمایت غربی ها و متحدانش در منطقه کشته شده و چندین میلیون نفراز شهروندان سوری نیز آواره شدند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها