آثار باقیمانده از تروریستها در قلمون + فیلم

يکشنبه 20 ارديبهشت 1394 - 23:02

قلمون – العالم – نیروهای ارتش سوریه با همراهی مقاومت لبنان مناطق گسترده‌ای از ارتفاعات "قلمون" را از وجود تروریستها پاکسازی کردند؛ خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از این منطقه تأکید کرد که تروریستهای النصره پس از متحمل شدن شکستی سنگین، به سوی ارتفاعات عرسال، بعلبک و الجبه گریختند.

"محمد غریب" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از ارتفاعات قلمون گزارش داد، دستیابی به جاده منتهی به تپه "نحله" مانند دیگر مناطق قلمون آسان نیست.
وی افزود: پس از عبور از جاده‌ای طولانی، به تپه نحله رسیدیم و به اهمیت راهبردی این منطقه پی بردیم. این منطقه مشرف بر دره "صهریج" است که ارتفاعات "عسال الورد" سوریه را به ارتفاعات "بریتال" لبنان متصل می کند.
تروریستهای النصره و دیگر گروه های هم پیمان با آن، پس از متحمل شدن شکستی سنگین از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان، مقادیر بسیاری مواد منفجره و بمب و تجهیزات خود را به جا گذاشتند.
خودروهای بمبگذاری شده، تایرهای پرشده از مواد انفجاری، چادرها، بمبها، غارها و سنگرهای ایجاد شده در دره "صهرج"، بیانگر آن است که گروه‌های تکفیری در این منطقه چه مقدار نیرو و تجهیزات مستقر کرده بودند.
وی افزود: پس از حضور در این منطقه به خوبی دریافتیم که گروه‌های تکفیری چه نقشه‌هایی را برای دست زدن به اقدامات تروریستی در لبنان و سوریه در سر داشتند.

پربیننده ترین خبرها