گزارش آخرین تحولات میدانی نبرد در یمن

گزارش آخرین تحولات میدانی نبرد در یمن
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 20:27

العالم ـ ارتش یمن و کمیته های مردمی با شکست عناصر باقیمانده داعش، پاکسازی شهر کریتر عدن را تکمیل کرده و آن را به کنترل کامل درآوردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش یمن و کمیته های مردمی در استان تعز، منطقه المرخام در کوه العکش مشرف به مناطق السویدا، الرمدا، النوبه و الاجعود را به کنترل درآوردند و با کشته و زخمی شدن شماری از عناصر داعش و حزب الاصلاح، بقیه عناصر این گروه های تروریستی پا به فرار گذاشتند و برخی خودروهای نظامی آنها به کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن درآمد. همچنین در خیابان الخمسین و تقاطع عون و العدین پیشرویهایی صورت گرفت.

به نوشته پایگاه شبکه المنار، در صعده نیز فرزندان قبایل یمنی در منطقه الملاحیط توانستند شلیک تیربارهای متجاوزان سعودی ـ امریکایی را متوقف کنند و آنان را از مناطق کوه های نزدیک به مرزهای یمن فراری دهند به گونه ای که متجاوزان هم اکنون این منطقه را فقط با شلیک خمپاره های توپخانه ای و موشکی و از کوههای دوردست در عمق عربستان هدف می گیرند.

عناصر القاعده در الجوف ـ الیتمه با حملات سنگیی از سوی کمیته های مردمی و ارتش یمن مواجه و متحمل خسارت هایی شدند؛ دهها نفر از عناصر داعش که سعی می کردند به پایگاه های وابسته به ارتش و کمیته های مردمی نفوذ کنند، محاصره شدند و در این بین 10 نفر از عناصر مسلح از جمله البس و فیصل العبود از سرکردگان آنها کشته شدند.

در تمام جبهه های رویارویی در مارب شاهد شکست های عناصر مسلح و پایگاه های گروه تروریستی داعش هستیم و این شکست ها ناشی از عملیات مداوم ارتش و کمیته های مردمی و در تنگنا قرار دادن عناصر تکفیری است.

بنابر این گزارش شش نفر از نیروهای القاعده نیز در منطقه "شبوه" هنگام بمبگذاری یک خودرو در یکی از کارگاه های ساخت بمب در شهر عتق کشته شدند.

همچنین کمیته های مردمی عملیات انتحاری یک تروریست را که قصد نفوذ به خانه های شهروندانی از آل ادریس داشت، ناکم گذاشتند و وی را قبل از اقدام برای عملیات به هلاکت رساندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها