سرپرستی اورانگوتان از ببر+فیلم

سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 09:53

العالم - سرپرستی یک اورانگوتان از چند توله ببر در باغ وحش و انتشار فیلمی از آن در اینترنت توجه میلیون ها نفر را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درویدئوی منتشر شده اورانگوتان مانند یک مادر از 3 توله ببر حفاظت و نگهداری می کند، با آنها به بازی می پردازد، از شیشه شیر، به آنها شیر خشک می دهد و اجازه می دهد توله ها به راحتی از سرو کولش بالا بروند.

اورانگوتان تنها سردهٔ باقی‌مانده از کپی‌های بزرگ در منطقهٔ آسیا است. آنها در زمرهٔ باهوش‌ترین نخستی‌سانان هستند، و از انواع ابزار پیچیده سود جسته، و هر شب نیز با استفاده از شاخ و برگ درختان، لانه‌ای مخصوص خواب می‌سازند. آنها معمولاً تهاجمی نیستند و بیشتر به صورت منزوی به جستجوی غذا می‌پردازند. آنها بزرگترین جانوران موجود درختی هستند که بازوهای درازتری نسبت به دیگر کپی‌های بزرگ دارند. رنگ موی آنها معمولاً قرمز مایل به قهوه‌ای و یا به رنگ معمول دیگر کپی‌های بزرگ یعنی سیاه است.

اورانگوتان بومی اندونزی و مالزی بوده، و در حال حاضر تنها در جنگل‌های بارانی جزیره‌های بورنئو و سوماترا یافت می‌شود. ولی سنگواره‌هایی از آن در جاوه، شبه‌جزیرهٔ تای-مالای، ویتنام و چین یافت شده‌است. در زمان حاضر تنها دو گونه از این سرده باقی مانده‌است، که هر دو در خطر انقراض هستند: اورانگوتان بورنئویی و اورانگوتان سوماترایی.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها