وزیرخارجه عربستان: مشکلی با آمریکا نداریم

وزیرخارجه عربستان: مشکلی با آمریکا نداریم
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 19:23

وزیر خارجه عربستان، خودداری پادشاه عربستان از شرکت در نشست سران کمپ دیوید را بی ارتباط به هرگونه واکنش عربستان به آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل الجبیر" مدعی شد که با توجه به اعلام آتش بس انساندوستانه و همچنین نظر به این که پادشاه مرکزی را برای امدادرسانی به یمن ایجاد خواهد کرد، قصد دارد در عربستان بماند و بر گشایش آن مرکز نظارت کند.

وزیر خارجه عربستان در گفت وگو با شبکه "سی.ان.ان" گفت که خودداری پادشاه عربستان از سفر به آمریکا و شرکت در اجلاس سران در کمپ دیوید، ربطی به اعمال فشار بر آمریکا ندارد، و نشان دهنده وجود مشکل در روابط دو کشور نیست.
این در حالی است که تا پیش از اعلام این مساله، قرار بود پادشاه عربستان پیش از شرکت در اجلاس سران کمپ دیوید با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کند و در اجلاس کمپ دیوید نیز حضور یابد.

الجبیر ارسال ولیعهد و جانشین ولیعهد به اجلاس کمپ دیوید را دلیل ارزش قائل شدنِ عربستان به این اجلاس ارزیابی کرد. این در حالی است که با انصراف پادشاه عربستان از حضور در این اجلاس،  چهار تن دیگر از سران عرب از حضور در این اجلاس انصراف دادند.

الجبیر همچنین خودداری پادشاه عربستان از شرکت در اجلاس را با موضوع بیماری وی بی ارتباط دانست.

وزیر خارجه عربستان با بیان این روابط این کشور با آمریکا در زمینه امنیتی در حد سنگ، مستحکم است؛، تاکید کرد که ریاض در پی بهبود و گسترش این روابط به دیگر زمینه ها است، اما فعلا نمی تواند بگوید که نتیجه این تلاش ها چه بوده یا چه خواهد بود.

 

26

پربیننده ترین خبرها