شیخ نعيم قاسم: تا آخر در كنار ملت يمن مي مانيم

شیخ نعيم قاسم: تا آخر در كنار ملت يمن مي مانيم
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 12:45

معاون دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد كه حزب الله لبنان تا آخر در كنار ملت يمن خواهد ايستاد و از آزادي و رويكرد استقلال طلبانه آنها حمايت خواهد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، شيخ "نعيم قاسم" در مراسم همبستگي با ملت يمن با اشاره به جنايات ائتلاف عربستان سعودي علیه یمن گفت: حوادث يمن بر وجود جامعه بين المللي مترقي و حامي حقوق ملت ها خط بطلان كشيد و ما چهره واقعي اين جامعه جهاني وحشي را كه به خاطر منافع خود با برخي كشورهاي منطقه اي و برخي شاهزادگان نفتي در مقابل اراده ملت ها صف آرايي كرد، شاهد هستيم.

وي تاكيد كرد: از همان آغاز موضع واضحي داشته ايم. ما مخالف طرح آمريكايي - اسرائيلي بوده ايم كه طرح القاعده نيز در مرحله بعدي به آن افزوده شده است. الان نيز طرح سعودي به آنها اضافه شده است.

شیخ نعیم قاسم افزود: ما مخالف طرح آمريكايي- اسرائيلي- القاعده - سعودي هستيم كه در مسير محروم كردن ملت ها از حقوق خود حركت مي كند و ظلم و ستم بر آنها روا مي دارد و تلاش مي كند تا بر جهان و سرنوشت ملت ها سلطه يافته و ملت ها را از حقوق و آزاديها در درون مرزهايش نيز محروم كند. اينها اصول مشترك بين اين طرحها است. در واقع، اين، يك طرح بزرگ است كه حقوق ملت ها و عزت آنها را رعايت نمي كند.

شيخ نعيم قاسم تصريح كرد: حزب الله در كنار ملت يمن و ملت فلسطين و ملت هاي منطقه باقي خواهد ماند و هرگونه رويكردي را براي سلب حقوق، كرامت و اراده ملت ها را رد مي كند؛ حال اين كار هرچه مي خواهد هزينه داشته باشد.

وي با اشاره به مبارزه حزب الله و ارتش سوريه با تروريست ها در منطقه قلمون در مرز بين دو كشور و ارتباط اقدامات عليه كشورهاي منطقه با يكديگر افزود: آنچه در لبنان مي گذرد؛ جدا از تجاوزگري عليه سوريه نيست كه با هدف از بين بردن سوريه مقاوم صورت مي گيرد. اين امر جدا از تحولات در فلسطين براي ضربه زدن به مسئله فلسطين، و همچنین جدا از تحولات عراق براي تجزيه و تقسيم آن و جدا از حوادث يمن براي سلب آزادي و كرامت و اراده ملت آن نيست.

شیخ نعیم قاسم تاكيد كرد: طبيعي است كه دركنار حق و حقيقت باشيم و در اين مسير حركت كنيم. طبيعي است كه وقتي در لبنان موفق مي شويم آنها در فلسطين و يمن موفق مي شوند. وقتي در فلسطين موفق مي شويم، در لبنان و يمن موفق مي شويم. مردم يمن به ياري خداوند موفق خواهند شد و ثمره اين موفقيت را خواهند چيد زيرا طرح حق و حقيقت يكي است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها