تظاهرات اهالی عوامیه در حمایت از شیخ نمر

تظاهرات اهالی عوامیه در حمایت از شیخ نمر
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 14:16

شهر عوامیه در شرق عربستان دیشب صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه عربستانی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم عوامیه پنجشنبه شب با برگزاری تظاهرات در خیابانهای این شهر، تصمیم آل سعود برای اعدام آیت الله نمر را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات، تصاویری از شیخ نمر و پلاکاردهایی را همراه داشتند که روی آنها نوشته شده بود "شیخ نمر در خطر است".
تظاهرکنندگان به نظام عربستان در خصوص پیامدهای اعدام شیخ نمر هشدار داده و تأکید کردند که شیخ نمر اکنون به نماد آزادی در دنیا تبدیل شده است.
"حمزه الشاخوری" معارض سیاسی عربستانی دیروز در پیامی فوری، از همه آزادگان جهان خواست برای نجات آیت الله نمر باقر النمر و هزاران نفری که در زندانهای آل سعود در وضعیت بدی به سر می‌برند، به پا خیزند.
الشاخوری آزادی فوری شیخ نمر را خواستار شد و تأکید کرد که همه دنیا می‌داند شیخ نمر به صورت کاملا وحشیانه بازداشت شد؛ و هنگام بازداشت هدف گلوله جنگی قرار گرفت، فقط به این خاطر که از نظام انتقاد و با مردم و مطالبات آنان اعلام همبستگی کرد.
جمعیت علمای مسلمان لبنان نیز دیروز در بیانیه‌ای هشدار داد، ادامه بازداشت شیخ نمر باقر النمر و پافشاری بر حکم اعدام او، خطر بزرگی برای جامعه عربستان به شمار می‌آید.
در بیانیه این جمعیت آمده که مطالبات شیخ نمر، در چارچوب مطالبات سیاسی و برحق بخشی از جامعه عربستان بوده است.

پربیننده ترین خبرها