متجاوزان سعودی چند بیمارستان یمن را بمباران کردند؟

متجاوزان سعودی چند بیمارستان یمن را بمباران کردند؟
جمعه 25 ارديبهشت 1394 - 22:44

انجمن پزشکان مسلمان در لبنان، ضمن محکوم کردن تجاوزگری نظامی حکومت سعودی علیه ملت یمن، از کانونها و اتحادیه های پزشکی و حقوقی جهان خواستند تا در برابر این تجاوزگری "وحشیانه و غیراخلاقی" بایستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن پزشکان مسلمان در لبنان، با انتشار بیانیه ای، "تجاوزگری نظامی وحشیانۀ سعودی – آمریکایی علیه ملت، دولت و نهادهای یمن اعم از تاسیسات بهداشتی و درمانی" را محکوم و تاکید کرد: بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشری، این نهادها باید در امان باشند.

در این بیانیه تاکید شده است: تجاوز وحشیانه به بیش از 25 بیمارستان در مناطق مختلف یمن، به مثابه نقض آشکار ماده 19 معاهدۀ اول ژنو مصوب سال 1949 درباره ممنوعیت حمله به تاسیسات ثابت و سیار درمانی و همچنین ماده 18 معاهده چهارم ژنو درباره ممنوعیت حمله به بیمارستان ها به منظور امدادرسانی به زخمی ها، سالمندان و زنان است.

انجمن پزشکان مسلمان در لبنان، از جامعه جهانی و اتحادیه ها و سندیکاهای پزشکی و حقوقی در جهان و به ویژه جهان عرب خواست در برابر این تجاوزگری نظامی "غیراخلاقی و وحشیانه" بایستند تا سکوت در قبال حمله به تاسیسات درمانی و بیمارستان ها، تکرار نشود.

انجمن پزشکان مسلمان در لبنان، در پایان این بیانیه بر حمایت همه جانبه از ملت یمن و آمادگی برای امدادرسانی و کمک به آنها تاکید کرد.


26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها