تاکید فلسطینی ها بر حق بازگشت به سرزمین خود+فیلم

يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 13:21

العالم - فلسطینی ها با برگزاری راه پیمایی گسترده در شهر غزه در شصت و هفتمین سالروز نکبه (اشغال فلسطین) بر پایبندی به حق بازگشت به سرزمین مادری خود و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم درغزه، گروه های ملی و اسلامی درغزه باشرکت دراین راهپیمایی بر حق تاریخی خود در سرزمین فلسطین که سرزمین آباء واجدادی آنان است، تاکید و اعلام کردند به راه مقاومت تا آزادسازی فلسطین از اشغال رژیم اسرائیل ادامه خواهند داد.

یک کودک فلسطینی به خبرنگار العالم گفت : باید به سرزمین هایی که از آن رانده شدیم بازگردیم ، این سرزمین به عنوان مهد ادیان برای ما مقدس است.

فلسطینی ها به اشکال مختلف و با نوشتن بر روی دیوارها و جمع آوری امضا در سالروز اشغال فلسطین، بر پایبندی به حق بازگشت به سرزمین تاریخی خود تاکید کردند.

یکی از زنان فعال فلسطینی در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم با اشاره به یادداشتی که دربردارنده خواسته فلسطینی ها برای بازگشت به سرزمین مادری خود است، گفت " از همه فلسطینی ها انتظار می رود که این یادداشت را امضا کنند زیرا این یادداشت ، نشان دهنده وابستگی و تعلق ما به حق بازگشت به سرزمین اصلی خود است.

یک فلسطینی دیگر گفت که حق بازگشت، حقی مقدس است که با گذشت زمان فراموش نمی شود و نمی توان آن را با چیز دیگری جایگزین کرد.

گروه های ملی و اسلامی فلسطینی درجریان راه پیمایی گسترده در خیابان های شهر غزه، پرچم های فلسطین و تصاویری از کلید به نشانه بازگشت به سرزمین شان را در دست داشتند.

راه پیمایان فلسطینی با هدف رساندن پیام واحد فلسطینی ها به سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن که همچنان اشغال سرزمین فلسطین و آواره شدن میلیون ها فلسطینی در داخل وخارج از سرزمین های فلسطینی را نادیده می گیرد،مقابل مقر سازمان ملل در غزه توقف کردند.

" خالد البطش " از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم ، گفت در شصت و هفتمین سالروز نکبه فلسطین ، ما برحق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین اصلی خود تاکید می کنیم و مخالفت قاطعانه خود را با هر نوع تقسیم فلسطین و نیز مشروعیت بخشیدن به این رژیم اشغالگر اعلام می داریم.

البطش بر راه کار مقاومت و جهاد به عنوان تنها راه بازپس گیری فلسطین و مقابله با سرکوبگری رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.

شمار زیادی از فلسطینی هایی که تاکنون حتی به خاک خود قدم نگذاشته اند، درسالروز نکبت (اشغال فلسطین) با مشارکت در راه پیمایی ، این پیام را به جهانیان دادند که حتی از یک وجب از خاک سرزمین خود نخواهند گذشت و آزادسازی سرزمین فلسطین را که امانتی بر دوش آنان است، نسل به نسل منتقل خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها