شمار رهبران و اعضای اعدامی اخوان افزایش یافت

شمار رهبران و اعضای اعدامی اخوان افزایش یافت
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 14:55

العالم - در حالی که تاکنون تنها "محمد بدیع" از میان رهبران و اعضای اخوان به اعدام محکوم شده بود، اکنون شمار آنان افزایش یافته و محمد بلتاجی یکی دیگر از رهبران برجسته اخوان نیز در شمار اعدامی ها قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، صدور حکم اعدام بلتاجی در حالی است که قاضی "شعبان الشامی" رییس دادگاه جنایت های قاهره، پرونده وی را برای بازنگری در حکم اعدام او در پرونده معروف به جاسوسی بزرگ به مفتی مصر ارجاع داده است.

دادگاه روز شنبه حکم ارجاع پرونده 16 تن از رهبران گروه اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی را در خصوص پرونده معروف به " جاسوسی بزرگ" به مفتی مصر صادر کرد و دوم ژوئن آتی حکم همه متهمان پرونده (35 متهم) پس از ارایه نظر مفتی، صادر خواهد شد.

پرونده خیرت الشاطر، معاون رهبر اخوان المسلمین، حسن فرزند وی (که فراری است)، صلاح عبدالمقصود، وزیر اطلاع رسانی محمد مرسی رییس جمهوری برکنار شده مصر، احمد عبدالعاطی و حسین القزاز دو عضو دفتر ریاست جمهوری مرسی و سندس عصام (فراری) تنها دختر متهم در این پرونده، به مفتی مصر ارجاع شده است.

منوط کردن صدور حکم به مجوز مفتی، رویه ای در قانون مصر است که زمینه ساز اجرای حکم اعدام است. رأی مفتی نیز مشورتی بوده و برای قاضی الزام آور نخواهد بود، به این معنی که قاضی حتی در صورت مخالفت مفتی نیز می تواند دستور اعدام متهمان را صادر کند.

قرار بود 36 متهم این پرونده از جمله مرسی محاکمه شوند اما با وفات فرید اسماعیل یکی از رهبران اخوان در چهارشنبه گذشته شمار آنان به 35 نفر رسید.

دادستانی مصر متهمان را به جاسوسی، همکاری با سازمان ها و گروه های خارج از کشور مانند جنبش حماس فلسطین، حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آمادگی در خصوص انجام عملیات تروریستی داخل مصر متهم کرده است که همه متهمان اتهامات شان را تکذیب کردند.

بدیع پس از صدور حکم اعدام خود و 13 نفر دیگر در پرونده معروف به اتاق عملیات 4، توسط دادگاهی مصری در 11 آوریل گذشته لباس قرمز اعدام را بر تن کرد اما این حکم اولیه بوده و قابل تجدید نظر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها