آخرین خبرها از کشتی ایرانی در راه یمن + فیلم

سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 - 18:07

خليج عدن (العالم) – کشتی حامل کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای ملت یمن، همچنان در خلیج عدن به سمت دریای سرخ و بندر الحدیده در حرکت است.

"عبدالرحمن راجح" خبرنگار اعزامی شبکه العالم روز سه شنبه از کشتی ایرانی حامل کمکهای بشردوستانه برای مردم یمن گزارش داد، این کشتی پس از عبور از تنگه باب المندب و رسیدن به دریای سرخ پیش بینی می شود که عصر روز پنجشنبه به بندر الحدیده برسد.
کشتی نجات حامل 2 هزار و پانصد تن کمک های بشردوستانه از جمله غذا، دارو و سایر نیازهای اولیه است، و شماری از فعالان و روزنامه نگراان غربی و یک تیم پزشکی با تخصص های مختلف در آن حضور دارند.
"مجتبی احمدی" سخنگوی کشتی و نماینده جمعیت هلال احمر ایران در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: کشتی نجات به سوی بندر الحدیده در حال حرکت است و ما روز گذشته بندر المکلا را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر در خلیج عدن و آب های آزاد هستیم.
احمدی افزود: طی سه روز آینده و پس از عبور از باب المندب به بندر الحدیده می رسیم و کشتی بر اساس برنامه از پیش تعیین شده حرکت می کند.
وی تاکید کرد قبل از آغاز سفر توافقنامه ای میان هلال احمر و سازمانهای بشردوست یمن منعقد شده تا این کمک ها را که اهدایی جمعیت هلال احمر ایران است به طور رسمی تحویل بگیرند. 

پربیننده ترین خبرها