پیشروی حزب الله و ارتش سوریه در مناطق راهبردی

پیشروی حزب الله و ارتش سوریه در مناطق راهبردی
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 19:00

العالم ـ حزب الله لبنان و ارتش سوریه با پیشروی در مناطق راهبردی منطقه القلمون به موفقیت ها و پیروزی های تازه ای در نبرد با تروریست ها دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ارتش سوریه و حزب الله جنگ القلمون را در بلندیهای فلیطه و الجراجیر ادامه داده و پایگاه های عناصر مسلح را به کنترل درآوردند؛ این در حالی است که دهها تن از عناصر مسلح به هلاکت رسیده زخمی شدند و برخی دیگر به سمت ارتفاعات الجراجیر و عرسال گریختند.

منابع خبری روز چهارشنبه از حمله گسترده نیروهای ارتش سوریه و حزب الله به تپه های فلیطه و الجراجیر در القلمون همزمان با بمباران توپخانه ای مواضع عناصر مسلح در منطقه و پیشروی قابل توجه ارتش در تپه های فلیطه خبر دادند.

گزارش شبکه المیادین حاکیست: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، حرف جب الیابس و بلندیهای شعاب النصوص و نیز بلندیهای شمیس الحصان از مناطق راهبردی مشرف به اکثر جاده ها و گذرگاه های عناصر مسلح میان الجراجیر و بلندیهای فلیطه در القلمون را به کنترل درآوردند. همچنین بر بلندیهای المش و تپه های شعبه الحنکل و الحمیدیه و نیز ارتفاعات النجاصه مسلط شدند که این امر به کشته و زخمی شدن دهها نفر از عناصر مسلح در منطقه منجر شد و عناصر باقیمانده به سمت تپه های الجراجیر و عرسال گریختند.

این حمله در تکمیل عملیات نظامی ارتش سوریه و حزب الله در ارتفاعات القلمون در آغاز این ماه بود که طی آن این نیروها، تپه های راس المعره و عسال الورد را به کنترل درآوردند.

هریک از جبهه النصره وداعش بخشهایی از بلندیهای فلیطه و الجراجیر را در اختیار دارند؛ اما نیروهای ارتش سوریه و مقاومت همان تاکتیکی را که در مناطق آزاد شده در روزهای اخیر در پیش گرفته بودند؛ استفاده می کنند؛ آنها با هدف قطع خطوط کمک رسانی و قطع راههای عبور و مرور، این تپه های راهبردی را به کنترل درآورند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها