نماینده مجلس عراق:

بسیج مردمی عراق توان پیروزی در مناطق مختلف را دارد

بسیج مردمی عراق توان پیروزی در مناطق مختلف را دارد
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 21:11

العالم - نماینده مجلس عراق گفت نیروهای بسیج مردمی با برخورداری از مشروعیت قانونی و ملی، درهر نقطه از کشورمان در نبرد با تروریستها پیروز خواهند شد.

" عدنان السراج" عضو ائتلاف دولت قانون عراق روز چهارشنبه درگفت و گو با شبکه خبری العالم، گفت بسیج مردمی، نیروهایی داوطلب برای پیروزی و پیشرفت در نبرد با تروریست های داعش به شمار می آیند و در واقع ، در راستای اراده و خواسته مردم عراق و مرجعیت دینی که حامی آن ها هستند، حرکت می کنند و درنتیجه در درگیری با تروریست ها در هر نقطه از عراق پیروزمی شوند.

عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق افزود نیروهای بسیج مردمی از طریق مشارکت درعملیات آزادسازی دیاله، جرف النصر، تکریت ، سامرا و دیگر مناطق عراق با شجاعت و دلاوری به امکانات نظامی از جمله سلاح های سبک و نیمه سنگین دست یافتند و با برخورداری از این سلاح ها و سیستم های پیشرفته و نوین قادر به هدایت جنگ خیابانی به موازات نبرد با داعش هستند.

وی ادامه داد که نیروهای بسیج مردمی از طریق تلاش های اطلاعاتی خود در میدان نبرد با دشمن، به سیستم های مهمی دست یافته اند که قادر است آن ها را به شیوه ای خاص به اهداف مورد نظر به ویژه به  تک تیراندازان و خودروهای بمب گذاری شده برساند، تعداد این نیروها به حدود 300 هزار نفر می رسد و درصورت اعلام فراخوانی عمومی ، امکان افزایش تعداد آنان به 3 میلیون نفر نیز وجود دارد.

السراج درباره پافشاری باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره تجهیز عشایر اهل تسنن عراق به سلاح گفت که تکیه کردن برخی از سیاستمداران عراقی به گفته های اوباما و مسئولان آمریکایی اشتباه است، زیرا آمریکایی ها درک مشخصی از اوضاع عراق ندارد و فقط می دانند که عراق از گروه ها و طوایف مختلف تشکیل شده و قابل تقسیم و تجزیه است و به جنگ داخلی دراین کشور فکر می کنند.

وی با اشاره به اینکه این عده از سیاستمداران ، مواضع را بر اساس تلاش های ملی تفسیر نمی کنند، خاطرنشان کرد : آنان درک درستی از این موضوع ندارند که یکی از ساکنان بصره یا العماره ممکن است در مناطق دیگری از عراق و به خاطر وطنش شهید شود ، بدون اینکه فکر کند که اهل کدام منطقه از این کشور است.

وی اظهار کرد: " آنچه درعراق روی می دهد، جنگ طایفه ای نیست بلکه جنگ ملی است و درنتیجه تقویت وحدت و همبستگی ملی دراین کشورضروری است".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها