صدور حکم شیخ علی سلمان در اواخر خرداد

صدور حکم شیخ علی سلمان در اواخر خرداد
پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 09:35

دادستانی کل بحرین اعلام کرد که دستگاه قضائی روز 16 ژوئن ( 26 خرداد ) حکم خود را درباره پرونده شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور صادر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از وائل بوعلای دادستان کل این کشور اعلام کرد: دادستانی کل لایحه اتهامات را به ریاست دادگاه ارایه کرد.

بوعلای افزود: دادستانی کل در لایحه اتهامات خواستار تعیین اشدّ مجازات برای متهم شده است.

وی تصریح کرد: وکلای شیخ علی سلمان نیز دفاعیات خود را به ریاست دادگاه ارایه کرده اند.

این در حالی است که دادگاه در آخرین جلسه محاکمه به شیخ علی سلمان اجازه نداد که به دفاع از خود بپردازد که همین امر باعث درگیری لفظی بین شیخ سلمان و وکلایش با قاضی شد.

دادستان کل بحرین اعلام کرد: دادگاه روز 16 ژوئن 2015 (26 خرداد) حکم خود را صادر خواهد کرد و شیخ سلمان تا آن روز بازداشت خواهد بود.

شیخ علی سلمان به ‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی 28 دسامبر گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به ‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می‌کند.

تاکنون پنج جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برگزار شده است. دادگاه کیفری بحرین دیروز (چهارشنبه) پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان را برگزار کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها