بیانیه جمعیت وفاق بحرین درباره محاکمه شیخ سلمان

بیانیه جمعیت وفاق بحرین درباره محاکمه شیخ سلمان
پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 10:58

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد: اجازه ندادن دادگاه به شیخ علی سلمان برای دفاع از خود و منع وکلا از قرائت دفاعیات، نقض اصول و معیارهای محاکمه عادلانه، اقدامی غیرقانونی و نقض حقوق بشر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در بیانیه خود آورده است: صبح دیروز (چهارشنبه) در آغاز جلسه دادگاه بحث و جدلی بین شیخ سلمان و وکلای او از یک سو و قاضی دادگاه صورت گرفت؛ زیرا تیم وکلا از قاضی خواست به آنان و شیخ علی سلمان فرصت داده شود تا دفاعیه خود را بخوانند، اما قاضی با این موضوع مخالفت کرد و جلسه را پایان داد.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین افزود: محاکمه ناعادلانه شیخ علی سلمان نشان می دهد که بحرین به اصلاحات اساسی، تفکیک قوا و دستگاه قضایی مطمئن و مستقل نیاز دارد. 

این جمعیت اعلام کرد: محاکمه شیخ علی سلمان محاکمه ای سیاسی و به دور از اصول و ضوابط محاکمه عادلانه است و چنین محاکمه ای، نشان می دهد که در نهایت شیخ سلمان را محکوم خواهند کرد.

این گروه سیاسی مخالف بحرینی افزود: عاری بودن محاکمه شیخ سلمان از ابتدائی ترین اصول محاکمه عادلانه، نقض قوانین بحرین و قوانین بین المللی است لذا چنین محاکمه ای هیچ اعتبار و ارزشی ندارد. 

جمعیت وفاق خواستار جلوگیری جامعه جهانی از صدور احکام ظالمانه در بحرین شد و افزود: اتهامات ناروایی که به شیخ علی سلمان و دیگر زندانیان سیاسی وارد شده است، باید لغو شود و همه آنان آزاد شوند و مذاکرات ملی واقعی به عنوان تنها روش مسالمت آمیز برای حل بحران بحرین باید هر چه زودتر آغاز شود.

شیخ علی سلمان به ‌علت حمایت از خواسته‌های مشروع مردم در دستیابی به آزادی و دموکراسی 28 دسامبر گذشته احضار و بازداشت شد. همزمان با بازداشت شیخ علی سلمان موجی از اعتراضات در کشور بحرین و خارج از آن به راه افتاد که همچنان ادامه دارد.

دادگاه رژیم بحرین شیخ علی سلمان را به ‌اتهام آنچه آن را "تنفر افکنی علیه رژیم بحرین و تلاش برای سرنگونی آن از طریق زور، توهین به دستگاه قضایی و اجرایی بحرین، دریافت کمک از جریان‌های خارجی، انتشار گزارش‌های دروغین، ایجاد وحشت و ناامنی در بحرین و شرکت در تظاهرات غیرقانونی" خوانده است، محاکمه می‌کند.

تاکنون پنج جلسه محاکمه دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین برگزار شده است. دادگاه کیفری بحرین دیروز (چهارشنبه) پنجمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان را برگزار کرد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. حکومت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

پربیننده ترین خبرها