خبرنگار العالم:کشتی کمکها در مسیر جیبوتی است+ویدئو

پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 15:12

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که کشتی حامل کمک های انسانی مردم ایران برای یمن به منظور هماهنگی های لازم با سازمان ملل در مسیر جیبوتی است.

"عبدالرحمن راجح " خبرنگار اعزامی شبکه العالم مستقر در کشتی حامل کمک های انسانی ایران برای مردم یمن ظهر امروز پنجشنبه گزارش داد: کشتی برای گفت وگو و هماهنگی های لازم با سازمان ملل و سازمانهای بین المللی به منظور رساندن کمک به مردم یمن در حال عزیمت به جیبوتی است.

وی گفت که کشتی حامل کمک های ایران در خلیج عدن است و همچنان به مسیر خود برای رسیدن به باب المندب ادامه می دهد اما تاکنون مشخص نشده که چه زمانی به مقصد خواهیم رسید.

خبرنگار العالم به نقل از سخنگوی کشتی ایرانی گفت: هدف نهایی این کشتی، رسیدن به بندر الحدیده یمن است، اما با توجه به مذاکرات و هماهنگی هایی که با سازمان ملل انجام می شود و در سایه کارشکنی عربستان، زمان رسیدن به مقصد نهایی هنوز مشخص نیست.

کشتی کمک های انسان دوستانه ایران با ده ها فعال حقوقی، پزشک و روزنامه نگار از روز دوشنبه هفته قبل حرکت خود را از بندر عباس به سمت بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کرده است.

این کشتی حامل 2500 تن مواد غذایی، دارویی و پزشکی و تجهیزاتی برای امدادرسانی به مردم یمن است.

ایران با هرگونه بازرسی کشتی از سوی طرف های سعودی مخالفت کرده و درباره پیامدهای تعرض به این کشتی که بر اساس قوانین بین المللی در آب های آزاد حرکت می کند، هشدار داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها