رژیم صهیونیستی به ایران غرامت نمی دهد!

رژیم صهیونیستی به ایران غرامت نمی دهد!
جمعه 1 خرداد 1394 - 11:15

العالم ـ پس از صدور رای یک دادگاه سوییسی مبنی بر این که شرکت نفت اسراییلی غرامتی به میزان 1.1 میلیارد دلار به ایران پرداخت کند، رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که طبق قوانین خود اجازه هرگونه پرداخت به "دشمن" ممنوع است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه خبری رای الیوم نوشت: یک دادگاه سوییسی شرکت نفت رژیم اسراییل را به سبب اختلاف در یک طرح نفتی مشترک که تاریخ آن به قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد، به پرداخت غرامتی به ارزش 1.1 میلیارد دلار به ایران محکوم کرد.

حکم قطعی مزبور در ماه جاری علیه شرکت اسراییلی "تائو" صادر شد و آن را به پرداخت 1.1 میلیارد دلار به ایران محکوم کرد.

رای الیوم به نقل از گزارش ایرنا افزود که این حکم از سوی دادگاهی در سوییس و بنا به شکایت ایران در سال 1989 صادر شده است.

دو شرکت ایرانی و اسراییلی نیوک و تائو در سال 1968 توافقنامه ای برای انتقال نفت ایران به رژیم صهیونیستی از طریق دریای سرخ امضا کرده بودند.

به گفته این منبع شرکت اسراییلی می بایست 450 میلیون دلار به شرکت ایرانی پرداخت می کرد که رژیم اسراییل این مبلغ را پرداخت نکرده است پس از انقلاب اسلامی نیز تمام روابط ایران و این رژیم قطع شد و جمهوری اسلامی ایران، رژیم اسراییل را به رسمیت نمی شناسد.

به نوشته رای الیوم وزارت دارایی رژیم صهیونیستی روز گذشته بیانیه ای صادر کرد بدون آنکه گزارش خبرگزاری رسمی ایران را تکذیب یا تایید کند.

در بیانیه رژیم صهیونیستی آمده است: "بدون اظهار نظر در مورد موضوع مورد بحث، باید بگوییم که بر طبق قوانین تجارت با دشمن، انتقال پول به دشمن از جمله شرکت نفت ملی ایران ممنوع می باشد."

رژیم صهیونیستی، ایران را دشمن سرسخت خود می داند.

روزنامه صهیونیستی چپ گرای هاآرتص در ماه ژانویه گذشته خاطرنشان کرد که آیا ممکن است اقدام های نتانیاهو برای منزوی کردن ایران به شکل گسترده ای تحت تاثیر اختلافات مالی باشد.

به نوشته این روزنامه، درگیری قضایی مهمترین مسوولان رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرد در حالی که در این باره به اسراییلی ها اطلاع رسانی نشد و این امر سوالات نگران کننده مطرح می کند که آیا اقدام های اسراییل برای اعمال تحریم های بین المللی برخاسته از مسایل مالی و نه فقط امنیتی بوده است؟

رسانه‌های صهیونیستی آذر پارسال گزارش داده بودند که رای مقدماتی دادگاه يکسال پيش اعلام شده بود، اما رژیم صهیونیستی آن را محرمانه تلقی کرده و هرگز در رسانه ها منتشر نشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها