16میلیون یمنی نیازمند کمکهای انسانی+فیلم

جمعه 1 خرداد 1394 - 12:16

صنعا، العالم ـ پس از تشدید بمبارانهای عربستان علیه مردم غیر نظامی ، سازمان ملل متحد درگزارشی اعلام کرد که حدود 61 درصد از مردم یمن معادل 16 میلیون نفر به کمکهای انساندوستانه نیاز دارند که در بین آنها 900 هزار کودک دچار سوء تغذیه هستند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم، با وجود ورود کمکهای انساندوستانه به یمن، اوضاع انسانی این کشوربا توجه به تشدید حملات تجاوزکارانه عربستان سعودی روز به روز بحرانی تر می شود.

مروه الانسی، رییس یکی از سازمان های مردم نهاد یمنی در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اوضاع انسانی در یمن بویژه بیمارستانها و آوارگان را رصد کردیم؛ و به سبب محاصره شدید و حملات وحشیانه و جنایتهای عربستان سعودی و نیروهای ائتلاف، وضعیت مردم بسیار رقت بار است.

سازمانهای امدادرسانی نیز تاکید کردند آمار و ارقامی را که سازمان ملل اعلام کرده ممکن است بسیار کمتر از واقعیت های انسانی وخیم یمن باشد زیرا برخی موارد در استانهای مختلف آن کشور به امدادرسانی ها دسترسی نداشتند.

لیلی لطف، عضو کمیته ملی هماهنگی تلاشهای امدادرسانی در گفتگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: درخصوص آمار و ارقامی که سازمان ملل به آنها دست یافته است، بر این باورم که آمار واقعی بسیار بیشتر از آن است زیرا موارد انسانی بسیار ناگواری در نتیجه حملات عربستان سعودی در یمن ایجاد شده که با توجه به شرایط موجود نمی توان به آنها رسیدگی کرد از جمله این که به سبب حملات تجاوزکارانه، برخی بیماریها در کشور منتشر شده است، برخی کودکان و زنان باردار به مراقبت نیاز دارند که به سبب اوضاع فعلی از کمترین سطح مراقبت برخوردار نیستند.

در مورد نیازهای ضروری آسیب دیدگان یمنی، بسیار سخن از آب و دارو و فراورده های نفتی شده است اما اوضاع آنها به سبب محدودیت امکانات امدادرسانی همچنان اسفناک است در حالی که ناظران بر این باورند شرایط انسانی یمن در آینده وخیم تر خواهد شد.
tt-21-22:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها