باد در تسخیر نسل جدید توربین ها! +فیلم

جمعه 1 خرداد 1394 - 12:57

العالم - آلودگی صوتی ناشی از صدای توربین های بادی تولید برق و نیز خطری که از جانب تیغه این توربین ها زندگی پرندگان را تهدید می کند، سازندگان توربین های بادی را وادار کرد به فکر تولید توربین های بدون تیغه باشند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم صدای آزار دهنده توربین های بادی و خطر آنها برای زندگی پرندگان، مهندسان شرکت اسپانیایی سازنده توربین بادی "ورتکس"( Vortex Bladeless ) را به مطالعه در این باره وادار کرد که به موفقیت های قابل توجهی برای تولید نسل جدید توربین های بدون تیغه دست یافتند.

توربین های تولید شده توسط این شرکت فضای بسیار کمی را اشغال کرده و تیغه ندارند و برای جمع آوری انرژی باد به جهتی که باد می وزد متمایل می شوند.

در طراحی توربین جدید این کمپانی لرزش نقش اساسی را دارد. توربین Vortex Bladeless شامل ستونی است که در اثر وزش باد می‌لرزد و از این طریق انرژی الکتریکی تولید می‌شود.

پایگاه روسیا الیوم نوشت : براساس اطلاعات منتشر شده توسط ورتکس، استفاده از این روش هزینه‌ی ساخت توربین‌های بادی را تا 80 درصد کاهش می‌دهد. دلیل کاهش هزینه کاملا مشخص است، در صورتی که گردش و قطعات مکانیکی از ساختار توربین حذف شوند، در این صورت استهلاک و خرابی نیز از میان برداشته می‌شود.

همچنین باید به حذف پره‌های عظیم نیز اشاره کرد که تقریبا نیمی از هزینه‌ی ساخت یک توربین را به خود اختصاص می‌دهد. این درحالی است که بهره‌وری توربین‌های جدید در مقایسه‌ با نمونه‌های معمولی از نظر تولید انرژی 30 درصد کمتر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها