کنترل ارتش سوریه برمناطق بیشتری ازحسکه+فیلم

جمعه 1 خرداد 1394 - 13:43

دمشق، العالم ـ ارتش سوریه با ادامه عملیات نظامی در ریف حسکه در شمال شرق کشور محدوده مناطق تحت سیطره خود را در جنوب و جنوب غرب این شهر گسترش داد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، ارتش سوریه پس از پاکسازی مناطق الشلبی و ارتفاعات شرق کوهپایه های جبال عبدالعزیز، محدوده سیطره خود در جنوب غرب شهر حسکه را گسترش داد و قبرشامیه و شماری از دیگر مناطق راهبردی را به کنترل درآورد.

این پیشروی سبب شد تا برخی نقاط استراتژیک در کوهپایه های شرقی جبل عبدالعزیز که طول آنها به 10 کیلومتر می رسد، به کنترل ارتش درآید. همچنین زمینه حمله به محل حضور عناصر داعش در منطقه قبرشامیه در جاده الحکسه را فراهم کرد و در پی آن ارتش بر منطقه قبر شامیه مسلط شد و خسارتهای سنگینی به گروه های مسلح وارد کرد.

یک افسر سوری در گفتگو با العالم اظهار داشت که منطقه قبرشامیه و مناطقی که تحت کنترل داعش بود، آزاد شدند.

یکی از اعضای نیروهای مسلح در منطقه قبرشامیه به العالم گفت: ما از اهالی قبرشامیه هستیم و از ارتش و نیروهای دفاع ملی علیه گروه های تروریستی مسلح در این منطقه حمایت و پشتیبانی می کنیم. منطقه اینک امن است و اهالی به منازل خود بازگشته اند.

این دستاورد به ارتش سوریه کمک خواهد کرد تا مساحت وسیعی از محورهای اصلی را که به جبل عبدالعزیز منتهی می شود، در اختیار بگیرد. جبل عبدالعزیز پناهگاه اصلی عناصر مسلح داعش در غرب شهر الحسکه است. همچنین این دستاورد سبب خواهد شد تا نیروهای ارتش حملات خود را تا جاده های کمک رسانی داعش میان الشدادی و جبل عبدالعزیز، افزایش دهند و این علاوه بر توسعه کمربند امنیتی ارتش در این منطقه است.

یک سرباز سوری در گفتگو با العالم افزود: روحیه ما بالاست و به مقابله با گروه های مسلح و آزادی دیگر مناطق ادامه خواهیم داد.

نظامی دیگری نیز گفت: به اذن الهی به سمت مناطق اشغالی پیشروی می کنیم و سوریه را از تروریسم آزاد خواهیم کرد.

به گفته یک منبع میدانی، عملیات نظامی ارتش سوریه که در نقشه حضور داعش در شمال شرق سوریه تغییر ایجاد کرد، بیانگر از هم پاشیدن روحیه تروریست های داعش و نزدیکی پاکسازی جبل عبدالعزیز است.
tt-21-22:30

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها