چگونه بخوریم که چاق نشویم !

چگونه بخوریم که چاق نشویم !
جمعه 1 خرداد 1394 - 18:31

هر فردی روش خاص خود را برای غذا خوردن دارد، برخی ترجیح می‌دهند در اتاق پذیرایی مقابل تلویزیون غذا بخورند و برخی هم در آشپزخانه و هنگام آشپزی؛ پژوهشگران تأکید دارند که روش غذا خوردن تأثیر بسیاری بر سلامتی افراد دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روش غذا خوردن عادتی است که افراد طی سالها آن را کسب کرده و تغییر آن بسیار دشوار است. ولی به گفته پژوهشگران این امر امکانپذیر است. تغییر عادتها در غذا خوردن به معنای آن است که افراد روشهای جدیدی را را یاد بگیرند و عادتهای بد قدیمی را با روشهای جدید جایگزین کنند. البته این امر نیازمند صبر و وقت است.
توصیه‌های زیر که در سایت آلمانی "ایرنیرونگ" منتشر شده است، می‌تواند به کنترل و تغییر عادتها در غذا خوردن، و رهایی از عادتهای بد و غذا خوردن آگاهانه کمک کند:

 

1 – خودداری از خواندن، مشاهده تلویزیون یا کاری دیگر هنگام خوردن غذا، به عقیده کارشناسان تغذیه تمرکز بر دو کار در یک زمان دشوار است.
2 – نباید مکان غذا را تغییر داد، مانند خوردن غذا در اتاق نشیمن مقابل تلویزیون یا در آشپزخانه هنگام پخت غذا یا در دفتر کار.  این کار باعث می شود فرد بدون توجه، غذای بیشتری بخورد لذا کارشناسان معتقدند باید یک مکان را در خانه برای غذا اختصاص داد. 
3 – تعیین زمان مشخص برای غذا که باعث می شود فرد زمان و مقدار غذایی را که می خورد، بداند. 
4 – مقدار زیاد غذا به معنای مفید بودن یا دریافت ویتامین بیشتری نمی باشد بلکه بر عکس باید غذا مفید و موثر باشد مانند یک قطعه کوچک گوشت، ماهی، شیر، ماست یا غذایی که کم چرب باشد.    
به گفته محققان مهمترین علل چاقی، عادات بد غذایی و عامل ارثی است، که عامل دوم کاهش وزن را دشوار می سازد  به همین دلیل تنها راه باقیمانده تغییر شیوه غذا خوردن است.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها