صدر: "بهار عربی" به عربستان می‌رسد

صدر:
شنبه 2 خرداد 1394 - 17:17

رهبر گروه صدر عراق درباره انتقال موج موسوم به "بهار عربی" به عربستان سعودی درصورت تکرار حوادث مشابه با انفجار تروریستی روز جمعه در استان قطیف، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدا صدر روز شنبه با انتشار بیانیه ای در واکنش به انفجار تروریستی دیروز، جمعه، در قطیف عربستان اعلام کرد: وجود اماکن مقدس مانند مکه مکرمه و مدینه منوره در عربستان به این معنا نیست که "بهار عربی" به این کشور منتقل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه عراقی "سومریه"، رهبر گروه صدر در این بیانیه به وجود برخی طرف های دولتی سعودی که افراط گرایی منفور را در برابر میانه روی و پیروان مذهب حق تقویت می کنند، اشاره کرد و گفت: جستجو نکردن برای یافتن عوامل این حمله نشان می دهد که در عربستان تلاشی برای جلوگیری از افراط گرایی صورت نمی گیرد.

در بیانیه صدر آمده است: حمله ای که مسجد امام علی (ع) و نمازگزاران دوستدار اهل بیت علیهم السلام را در استان قطیف در شرق عربستان هدف قرار داد، اولین و آخرین حمله دراین کشور نخواهد بود زیرا مانعی واقعی از سوی دولت سعودی در مقابله با تندروها دراین کشور وجود ندارد.

صدر همچنین گفت که عربستان سعودی باید الگوی حسنه ای در زمینه همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان و مذاهب باشد، نه اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها در آرامش در این کشور زندگی کنند، ولی پیروان اهل بیت علیهم السلام و دوستداران رسول اکرم(ص) مورد حمله قرار بگیرند.

وی خواهان اعطای فرصت واقعی به پیروان مذاهب برای حمایت از خود و مساجد و مناسبت های دینی شان شد.

 مقتدا صدر ادامه داد که اگر عربستان ادعای دموکرات بودن را دارد، باید زمینه را برای تعددگرایی و وارد کردن مناطق الاحساء و القطیف در فرایند دموکراسی فراهم کند وگرنه مشخص می شود که عدالتی درمیان نیست.

در حمله تروریستی دیروز که مسجد امام علی(ع) در قطیف عربستان را حین برگزاری نماز جمعه هدف قرار داد، 21 نفر شهید و حدود 100 نفر مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها