مالکی اعلام کرد:

مقامات سعودی؛ حامی تروریست‌های مسجد شیعیان

مقامات سعودی؛ حامی تروریست‌های مسجد شیعیان
شنبه 2 خرداد 1394 - 20:36

معاون رییس جمهور عراق با تاکید بر این که عربستان مسؤول انفجار تروریستی روز گذشته (جمعه) مسجد شیعیان در شهر قطیف است، از مقامات سعودی خواست تحریک فرقه‌ای و مذهبی و حمایت از تروریست‌ها را متوقف کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "نوری مالکی" انفجار انتحاری در مسجد شیعیان و به شهادت رساندن شرکت کنندگان در نماز جمعه این مسجد در شهر قطیف واقع در شرق عربستان را محکوم کرد و مقامات سعودی را مسوول این جنایت دانست.

به نوشته "سومریه نیوز"، مالکی در بیانیه ای خاطرنشان کرد: اصحاب فکر تکفیری-تروریستی، جنایت زشت دیگری علیه نمازگزاران بیگناه در منطقه القدیح استان قطیف عربستان مرتکب شدند که به کارنامه سیاه آن ها اضافه می شود.

در این انفجار ده ها نفر شهید و زخمی شدند.

وی این اقدام تروریستی بزدلانه را محکوم و تصریح کرد که دستان به خون آلوده آنها، در روز جمعه خانه ای دیگر از خانه های خدا را مورد تعرض قرار داد.

مالکی با تاکید بر مخالفت با هر نوع خشونت و تروریسم، مقامات سعودی را به علت حمایت فکری، رسانه ای و مالی از تروریست ها، مسوول کامل این جنایت دانست و ازمقامات سعودی خواست ابزار تحریک فرقه ای و مذهبی را که تریبون ها و رسانه های این کشور علیه مسلمانان به کار گرفته اند، متوقف کنند.

در حمله تروریستی روز جمعه اول خرداد ماه که مسجد امام علی(ع) در قطیف عربستان را حین برگزاری نماز جمعه هدف قرار داد، 21 نفر شهید و حدود 100 نفر مجروح شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها