گزارش خبرنگاران العالم از فجایع بمباران یمن +فیلم

شنبه 2 خرداد 1394 - 22:22

خبرنگاران شبکه العالم در یمن از ادامه حملات و تجاوز عربستان سعودی به شهرهای مختلف یمن و کشته و زخمی شدن شمار دیگری از یمنی ها در این حملات خبر دادند.

"علی الذهب" خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن روز شنبه گزارش داد که اوضاع انسانی یمن بهبود نیافته است و با ادامه حملات گسترده عربستان سعودی تا این لحظه، وضعیت بدتر هم شده و حتی صدای پرواز جنگنده های سعودی بر فراز آسمان صنعا پایتخت یمن شنیده می شود.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که پایگاه الصمع و الذبوه در جنوب صنعا، صبح امروز هدف حملات جنگنده های سعودی قرار گرفت.

بمباران 20 نقطه در صنعا

شب گذشته نیز حدود 20 نقطه در صنعا از جمله مناطق خشم البکره، مدرسه الحرس و منازل متعلق به علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن و خانواده وی در منطقه سنحان و پایگاه هایی در همان منطقه، هدف حمله قرار گرفت و هواپیماهای سعودی بار دیگر مناطق "جبل نقم" و "فج عطان" را بمباران کردند.

خبرنگار العالم گزارش داد: حملات عربستان سعودی به استان الحدیده و اردوگاه دفاعی ساحلی و حمله به برخی مناطق در مرکز یمن از جمله استان مأرب ادامه دارد.

آرامش نسبی در تعز

عبدالرحمن الحاج دیگر خبرنگار العالم در یمن نیز از آرامش نسبی در تعز در جنوب یمن به دنبال درگیری های شدید در مرکز این شهر میان ارتش و گروه های تکفیری به ویژه در منطقه الروضه و بیرپاشا خبر داد.

وی اوضاع انسانی این منطقه را در نتیجه تمام شدن فرآورده های نفتی و ارایه نشدن خدمات ضروری به شهروندان و مجروحان حملات، فاجعه بار توصیف کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد که درگیری ها در دیر سعد و شیخ عثمان و نیز درگیری های ارتش با عناصر القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، در زنجبار همچنان ادامه دارد و در منطقه الضاله و استان شبوه نیز درگیری ها شدید است.

شهادت زنان و کودکان یمنی در بمباران سعودی ها

"أحمد المختفی" خبرنگار دیگر شبکه العالم در منطقه صعده در شمال یمن نیز گزارش داد که بر اثر حمله هوایی و بمباران مرکز این شهر، یک کودک شهید شد و جنگنده ها، ساختمان شبکه المسیره را برای بار پنجم در منطقه ضحیان هدف حمله قرار دادند و به چند بازار از جمله بازار مرکزی و بازار صرب ها و نیز دفتر یکی از شهروندان حمله کردند و برخی از مناطق مرزی و منطقه الحجله در رازح به طور مستمر در معرض حملات موشکی عربستان سعودی قرار دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در حمله عربستان سعودی به چهار راه الطلح در منطقه سحار در صعده، یک زن شهید و دو نفر مجروح شدند و چندین ساختمان مجاور و خودرو هدف قرار گرفت.

بمباران منازل شهروندان یمنی

جنگنده های سعودی همچنین دو باب منزل مسکونی را در منطقه رازح هدف قرار دادند.

منازل شهروندان در منطقه الهجره از توابع باقم نیز هدف حمله قرار گرفت و خسارت های زیادی برجای گذاشت. جنگنده های سعودی دو مدرسه آموزش قرآن و مطالعات اسلامی دراین استان را نیز بمباران کردند.

دراستان عمران هم 5 زن در حمله هوایی عربستان سعودی و بمباران این منطقه زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها