استمداد سوری ها از سازمان ملل برای شکستن محاصره؛

وضعیت بحرانی 40 هزار سوری در محاصره جبهه النصره

يکشنبه 3 خرداد 1394 - 15:22

سوری‌ها با تظاهرات مقابل دفتر سازمان ملل متحد در دمشق همبستگی خود را با ساکنان مناطق تحت محاصره الفوعه و کفریا در حومه شهر ادلب اعلام کردند.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، گروه تروریستی جبهه النصره از بیش از دو ماه قبل، الفوعه و کفریا را محاصره کرده است.
تظاهرکنندگان از جامعه جهانی خواستند که پیش از وقوع فاجعه انسانی در الفوعه و کفریا به محاصره این دو منطقه مسکونی پایان دهد.
شیخ "عبدالسلام الحرش" یکی از علمای سوریه که در این تظاهرات حضور داشت، در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: افرادی که در الفوعه و کفریا به محاصره تروریست ها درآمده اند، گرفتار سختی های شدید محاصره هستند و نیاز به کمک و حمایت دارند. 
لوقا الخوری یکی از کشیش های سوریه گفت: همه اقشار مردم سوریه اینجا تجمع کرده اند تا وفاداری خود به کشورشان را نشان بدهند.
"حسین راغب" نماینده مجلس سوریه هم خاطرنشان کرد: از کشورهای جهان می خواهیم که محاصره مناطق مسکونی را بشکنند و کودکان ، زنان و افراد سالخورده را از دست تروریست ها نجات بدهند.
گروه تروریستی جبهه النصره 40 هزار نفر را در مناطق الفوعه و کفریا محاصره کرده است و گزارش ها از پایان یافتن آرد، غذای کودکان و در کل مواد غذایی مردم این دو منطقه حکایت دارد.
یکی از تظاهرکنندگان در مصاحبه با العالم گفت: هموطنان ما در مناطق الفوعه و کفریا از گرسنگی و بیماری رنج می برند و از دارو و سوخت محرومند و سازمان ملل باید برای نجات آنها تلاش کند.
جبهه النصره و متحدانش از روز 28 مارس 2015 الفوعه و کفریا را محاصره و مسیرهای منتهی به این دو منطقه مسکونی را مسدود کرده اند و هر روز ده ها موشک و خمپاره به سوی این مناطق شلیک می کنند.

 

پربیننده ترین خبرها