مخالف سعودی: تفکر تروریستی به نظام عربستان وابسته است

مخالف سعودی: تفکر تروریستی به نظام عربستان وابسته است
يکشنبه 3 خرداد 1394 - 20:19

العالم - فواد ابراهیم یک مخالف نظام آل سعود ، اندیشه تکفیری را و ابسته به نظام حاکم بر عربستان سعودی دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، فواد ابراهیم در تازه ترین پست های خود در توییتر با اشاره به اظهارات سرلشکر منصور ترکی سخنگوی وزارت کشورعربستان سعودی ، نوشت: سرلشکر ترکی تهدید کرد هر شخصی که با اندیشه های ضاله همسو باشد به 3 سال زندان محکوم می شود ، اگر راست می گویی از مفتی شروع کن، مشکل در اندیشه نظام است جناب سرلشگر.

وی با اشاره به اتهام هایی که در عربستان سعودی علیه ایران مطرح می شود، بیان کرد: داعش یک عقیده وهابی داخلی است، آیا 2 هزار و 500 سعودی مسلح در داعش ، در یک تشکل ایرانی هستند. 

این فعال سیاسی عربستانی تصریح کرد: خون شهدای القدیح ماده درگیری آل سعود با ایران یا دیگران نیست، این جنایت تروریستی است که عوامل، محرکین و حامیانش مشخص بوده و تمام آنان از داخل هستند. 

وی یادآور شد: انفجار تروریستی القطیف به گونه ای است که هر شخص احساس می کند بخشی از ماشین تحریک طایفه ای است مسئولیت را به عهده ایران می اندازد تا خود متهم نشود.

ابراهیم با بیان اینکه وقتی هرج و مرج همه جا را فرا گیرد همه ضرر می کنند و قربانیان از تمام طرف ها هستند تاکید کرد: در چنین حالتی همه می کوشند از تعهد بگریزند چون موجودیتشان به دغدغه و هدف تبدیل می شود.

این فعال عربستانی افزود : جنایت القدیح با تسلیت گفتن و محکوم کردن معالجه نمی شود چون ما در برابر تحولی خطرناک قرار داریم که همه را شامل می شود لذا شیعیان الشرقیه باید هدفی فوری برای حل فراگیر باشند و نه حل جزیی.  

وی اظهارکرد: خطر امروز فقط حادثه های تروریستی نیست بلکه  طرح های قتل عام و مهاجرت مردم و ایجاد هرج و مرج گسترده است که از سوی داعش و خاستگاه آن در داخل طراحی شده است.  

پژوهشگر امور عربستان گفت : وجود جنگجویان سعودی جوان آنهم به طورگسترده در مرحله پس از افغانستان به ویژه در سوریه و عراق نشانه آن است که دستگاه تحریک بی وقفه کار می کند.

این مخالف نظام سعودی یادآور شد: انفجار تروریستی در القطیف نتیجه است نه سبب ، باید ریشه های این اقدام قبل از اجرا بررسی می شد، لذا بحث پیرامون سخنان تحریک آمیز، حامیان آن و خاستگاهش است.

ابراهیم افزود : بیانیه وزارت کشور عربستان انفجار تروریستی القطیف را مذبوحانه دانست به این معنا که حلیمه به عادت قبلی اش بازگشت (روز از نو روزی از نو) و از مسئولیت شانه خالی کرد و آن را به گردن خارج انداخت و در آینده نزدیک برای تحریک مجدد بازخواهد گشت.    

وی با اشاره به شناسایی عامل عملیات انتحاری مسجد امام علی (ع) در القدیح خاطرنشان کرد : پس از انفجار تروریستی القطیف مشخص شد که القشعمی عامل آن است که به خاطر عضویت در هسته داعش  تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود، شاهدان گفتند که وی قبل از انفجار مسجد در آن بسیار تردد داشت لذا این نفوذ بوده و اضمحلال امنیتی ؟

وی افزود : اگر انتحاری جانی صالح عبدالرحمن القشعمی تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود چگونه توانست از پست های بازرسی منطقه عبور کند؟ این جنایتکاریک موجود فرضی نیست بلکه فارغ التحصیل مدرسه تکفیر و جوان بیست ساله است که سمبل نسل های بعدی است.

ابراهیم خاطرنشان کرد : آل سعود و هواداران آنان بر نظام سیطره دارند این تجسم وحدت ملی است و وقتی توقف سیاست های تبعیض آمیز و تحکیم اصل شراکت درخواست می شود ، طایفه ای می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها