ردپای یک سعودی دیگر در ماجرای حمله به مسجد القدیح

ردپای یک سعودی دیگر در ماجرای حمله به مسجد القدیح
دوشنبه 4 خرداد 1394 - 09:56

سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان با اشاره به آزادی تروریستی که در جریان حوادث نهرالبارد لبنان دستگیر شده بود، اذعان کرد که این فرد به عامل حمله تروریستی به مسجد شیعیان قطیف پناه داده بود.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت سعودی "المرصد" تأکید کرد، پس از افشای هویت "صالح عبدالرحمن القشعمی" عامل حمله تروریستی به مسجد امام علی (ع) در القدیح، 25 نفر از اعضای یک باند از جمله فردی به نام "عصام سلیمان الداوود" دستگیر شدند.
"عصام سلیمان الداوود" به القشعمی چند روز قبل از منفجر کردن خودش در مسجد القدیح، پناه داده بود.
"منصور الترکی" سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان در کنفرانس مطبوعاتی در ریاض گفت: عصام الداوود (20 ساله) در لبنان به اتهام عضویت در گروه فتح الاسلام در نهرالبارد بازداشت شده بود، پس از آن به عربستان بازگشت که در اینجا بازداشت و محاکمه و سپس آزاد شد.
روزنامه سعودی الحیات چاپ لندن به نقل از رسانه‌های لبنانی تأکید کرد که عصام الداوود یکی از 21 تبعه عربستان سعودی است که در لبنان به دلیل عضویت در گروه فتح الاسلام بازداشت شدند و برخی از آنان به عربستان بازگشتند، ولی شماری از آنان هنوز در لبنان زندانی و در انتظار محاکمه و یا اجرای حکم هستند. 
عربستان برادر الداوود و همسرش را بازداشت کرده است و هنوز دلیل بازداشت آنان مشخص نیست.
برادر الداوود 3 ماه قبل به همراه همسرش هنگام بازگشت از ترکیه در فرودگاه ریاض بازداشت شدند. این دو نفر تأکید کردند که برای گردش به ترکیه رفته بودند ولی ترکیه به آنان اجازه ورود نداد و آنان را به عربستان بازگردند.

پربیننده ترین خبرها