قطع مسیر تدارکاتی داعش در حسکه + فیلم

دوشنبه 4 خرداد 1394 - 14:31

نیروهای ارتش سوریه بعد از درگیری های شدید با افراد داعش، کنترل روستای سرین و منطقه راهبردی الهول-الشدادی را در حومه شرقی حسکه به دست گرفتند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از سوریه گفت: ارتش با همکاری نیروهای دفاع ملی دامنه عملیات خود را در حومه شرقی حسکه گسترش داد تا جایی که ارتش در عملیاتی کنترل روستای سرین و منطقه الهول - الشدادی را در برابر عقب نشینی داعش به دست گرفت. در این عملیات تلفات زیادی به عناصر داعش وارد شد.  

یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: کنترل منطقه سرین و الشدادی-الهول را در اختیار گرفتیم. این پایگاه اصلی تروریست ها است که هدف قرار دادیم و ان شاء الله آن ها را در الشدادی تعقیب خواهیم کرد و از به طور کامل از کشور بیرون خواهیم راند.

یکی دیگر از نیروهای ارتش به خبرنگار العالم تأکید کرد: این منطقه تحت کنترل داعشی ها بود که شب گذشته حمله کردیم و اینجا را از آن ها گرفتیم.

کنترل ارتش بر منطقه راهبردی الهول-الشدادی از نظر نظامی به معنای فلج شدن حرکت داعش در این منطقه و بسته شدن راه مهمی است که افراد مسلح برای تردد بین حومه های جنوبی و شرقی حسکه از آن استفاده می کردند. با کنترل ارتش بر این منطقه، امکان گسترش پوشش روستاهای این مناطق و ایجاد نقاط جدیدی فراهم می شود که می تواند به پیشروی در این منطقه کمک کند.  

یکی از نیروهای ارتش سوریه اظهار داشت: کنترل مناطق الصلالیه و الشدادی و رد شقرا را در اختیار گرفتیم و گام به گام پیشروی می کنیم.

یکی از شهروندان سوری ساکن این منطقه به خبرنگار العالم گفت: ما با ارتش سوریه در پاکسازی شهرمان همکاری کردیم.

خبرنگار افزود، این دستاورد بعد از کنترل ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی بر دو روستای رد شقرا و الحمر الغربیه محقق شد که به گسترش حلقه امنیتی پیرامون شهر حسکه و آغاز در تنگنا قرار دادن داعش کمک کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها