شیخ خالد الملا: علمای سعودی یکی از عوامل ایجاد داعش هستند

شیخ خالد الملا: علمای سعودی یکی از عوامل ایجاد داعش هستند
دوشنبه 4 خرداد 1394 - 14:58

رئیس جمعیت علمای عراق تأکید کرد، علمای سعودی باید به اشتباهات خود اعتراف کنند زیرا آنان یکی از عوامل شکل گیری گروه های تروریستی مانند داعش هستند.

شیخ "خالد المعلا" روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت: هر روز بیش از گذشته مردم متوجه می شوند که گروه داعش و گروههای تروریستی نظیر آن که برآمده از مکتب وهابیت هستند در واقع مجریان طرح نابودی عقیده و دین و میراث تمدنی و فرهنگی و موزه ها، و مقدسات جهان اسلام و کشتار مسلمانان هستند.
وی افزود: این مسأله به قدری روشن است که حتی نیاز به کلام ندارد. تصاویر همه چیز را بازگو می کنند جنایاتی که داعش و دیگر گروههای افراطی و منحرف طی چهار سال در سوریه به بار آورده اند نیاز به گفتن ندارد. به همین ترتیب عراق هم بیش از 12 سال است که از درد و رنج جنایات گروههای تروریستی، به خود می پیچد.
خالد الملا خاطرنشان کرد: نباید مثل کبک، سر را زیر برف کنیم تا حقایق را نبینیم. نمی توان حقیقت را نادیده گرفت. تنها راه نجات، وحدت و همبستگی همگانی در مقابل این گروههای تروریستی است. آنها ظاهر مسلمانان را به خود گرفته اند و تفکر سلفی گری و وهابیت را خط مشی خود قرار داده اند. بنابراین نقش علما باید وحدت آفرین باشد.
وی با اشاره به کسانی که خودرا عالم می دانند و دم از قران و سنت می زنند گفت: چنین افرادی در رسانه ها و اینترنت ضمن اظهار نظر درباره جنایات هر روزه وهابیها در سوریه و عراق و جنایت اخیر در مسجدی در قطیف، این جنایات را تشویق میکنند و خواستار جنایات هرچه بیشتر به بهانه رافضی بود و مرتد بودن قربانیان هستند.
خالد الملا تأکید کرد: حقیقتهایی که هر روز برملا می شوند و اینهمه قتل و جنایت و ویرانگری به اسم اسلام، خط بطلانی بر تفکر گروه تروریست داعش کشیده اند.

وی از علمای دین به ویژه علمای عربستان خواست به اشتباهات خود اعتراف کنند و بپذیرند که نقش بارزی در شکل گیری این گروههای جنایت کار داشته اند و علمایی را پرورش داده اند که بر فراز منبر دعوت به سربریدن می کنند.
رئیس جمعیت علمای عراق ادامه داد: حتی امروز برخی سیاستمداران عراقی با لحن و گفتمان و سیاستها و رفتارهای خود از داعش حمایت می کنند. و برخی علما نیز از این گروهک حمایت کرده و برخی دیگر در قبال جنایات آنها سکوت کرده اند؛ آنها هنوز هم با وجود روی دادن جنایات پایگاه اسپایکر و جنایت امروز در حدیثه، در حال توجیه این جنایات هستند.
شیخ الملا ضمن استقبال از دعوت سید حسن نصرالله به حفظ همبستگی در مقابل این خطر گفت که این همبستگس تنها راه حل واقعی است ما باید کلام این چنین علمای بزرگواری را بپذیریم چون انها ید طولایی در این زمینه ها دارند و می دانند که چه خطراتی امت ما را تهدید می کند.
وی افزود: خالی کردن میدان در مقابل این گروهها عامل تمام مصیبتها و ویرانیهاست. با اینهمه تمام امید من به آگاهی و هوشیاری امت اسلامی و بینش و نگرش صحیح علمای مسلمان است.

پربیننده ترین خبرها