محاصره شیعیان الاحساء همزمان با تشییع شهدای قطیف

محاصره شیعیان الاحساء همزمان با تشییع شهدای قطیف
دوشنبه 4 خرداد 1394 - 16:59

مردم استان شیعه‌نشین الاحساء عربستان، اجازه شرکت در تشییع پیکر شهدای قطیف را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  پلیس عربستان سعودی با محاصره استان الاحساء واقع در شرق این کشور از حضور مردم این استان در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی مسجد امام علی علیه السلام در قطیف جلوگیری کرد.

به نوشته پایگاه خبری العهد، پلیس عربستان با محاصره استان الاحساء واقع در شرق عربستان مانع حرکت اهالی این استان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای انفجار تروریستی قطیف شد.

شهر شیعه‌نشین قطیف عربستان آماده می‌شود تا پیکر شهدای مسجد امام علی علیه السلام را که در انفجار تروریستی روز جمعه به شهادت رسیدند، عصر امروز دوشنبه تشییع کند.

منابع سعودی تاکید کردند که امروز کار آزمایش‌های «دی ان ای» برای تشخص هویت شهدا به اتمام می‌رسد که بعد از آن پیکر تحویل خانواده‌های آنها خواهد شد.

این منابع تصریح کردند که برخی از جنازه‌ها به دلیل نزدیک بودن به فرد انتحاری اثری از آنها پیدا نشده است و تعداد زخمی‌ها به بیش از 112 تن رسیده که حال 12 نفر وخیم گزارش شده است و پزشکان در بین این 12 نفر از 4 تن آنها قطع امید کرده‌اند.

کمیته تشییع شهدا اعلام کرد که مراسم از ساعت 15 بعد از ظهر به وقت محلی عربستان از محل « شنبه بازار» در قطیف شروع خواهد شد و پیکرهای شهدا به جایگاه ابدی آنها در شهرک «القدیح» انتقال داده می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها