اسناد جدید رسوایی سعودی‌ها در یمن و عراق + فیلم

دوشنبه 4 خرداد 1394 - 17:43

به دنبال هک شدن پایگاه اینترنتی وزارت خارجه عربستان که برخی مقامات سعودی و رسانه‌های عربی و محلی به آن اذعان کردند، اسناد فوق سری درباره فعالیت مزدوران سعودی در یمن فاش شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از سایت "یمنی پرس"، وزارت خارجه عربستان سعودی آنگونه که "ریاض نقلی" رئیس اداره رسانه ای این وزارتخانه اذعان کرده است، از حملات سایبری در امان نماند.
روزنامه دولتی "الریاض" به نقل از ریاض نقلی اعلام کرد که سامانه رایانه ای این وزارتخانه هدف حملات هکرها قرار گرفت. وی افزود این حمله محدود بوده است.

پایگاه های رسانه ای داخلی و عربی نیز هک شدن پایگاه وزارت خارجه سعودی و افشای برخی اسناد فوق سری را تایید کردند. این اسناد از دست داشتن عربستان سعودی در تحریک عناصر خود در یمن و استفاده از مسئولان سابق به شیوه های اهانت آمیز در مقابل پرداخت پول به آن ها ، پرده برداشت.

اسنادی که به صورت گسترده در رسانه ها منتشر شده است شامل نامه نگاری بین مسئولان سعودی با فرماندهان نظامی و مقامات قبیله ای در یمن است که ژنرال فراری "علی محسن الاحمر" نیز از جمله آنهاست.
فتنه انگیزی در مناطق دماج و کتاف در مقابل دریافت هدایای مالی از جمله اهداف این نامه نگاری ها به شمار می رود.

این اسناد نشان دهنده رابطه علی محسن الاحمر با شبکه القاعده در جنوب یمن است.

در یکی از این اسناد که جزء اسناد طبقه بندی شده با قید عبارت فوری و شماره 2562 بوده و وزارت اوقاف عربستان ارسال کننده آن است ، از خطیبان مساجد یمن خواسته شده است علیه آنچه آن را "حوثی ها" نامیده است اقدامات تحریک آمیز طایفه ای و مذهبی انجام دهند.

در این سند بر تشدید حملات تبلیغاتی در مساجد برای ایجاد فتنه تاکید شده است.

یکی دیگر از اسناد فاش شده از رابطه عربستان و مسئولان این کشور با القاعده در عراق و حمایت مالی از آن ها و مکاتبه با اسامه النجیفی پرده بر می دارد.
این سند نشان دهنده مکاتبه با النجیفی است که در عراق به حمایت از القاعده متهم است.

در این سند آمده است که مقامات سعودی به النجیفی اطلاع داده اند که طبق توافق، مبلغ 575 میلیون دلار در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری کرده اند.
این مبلغ در مقابل اجرای ماموریتی که در این سند به آن اشاره نشده است، به این حساب واریز شده است. در این سند به النجیفی و برخی شخصیت هایی که بخشی از این مبلغ را دریافت کرده اند، اشاره شده است.

 

پربیننده ترین خبرها