محکوم کردن حمایت عربستان از تروریست ها+فیلم

سه شنبه 5 خرداد 1394 - 08:41

العالم- هزاران تن از ساکنان شهر القدیح در آیین تشییع شهدای مسجد القدیح در القطیف عربستان سعودی با شعارهای لبیک یا حسین ، حمایت حاکمان سعودی از تروریست های تکفیری را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم تشییع کنندگان با شعارهای هیهات من الذلة و لبیک یا شهید بر عزم و اراده خود برای مبارزه با تروریسم و اتحاد در مقابل هرگونه فشار و رفتارهای طائفه ای تاکید کردند.

شرکت کنندگان در تشییع جنازه شهدای مسجد امام علی (ع) و خانواده های آنان تلاش رهبران سعودی برای پنهان نگاه داشتن جنایت شهادت نمازگزاران و سایر جنایت ها علیه مردم بیگناه این کشور را محکوم کرده و بر بی اعتبار بودن وعده های مسئولان و دستگاههای دولتی و رسمی برای پیشگیری و ممانعت از تکرار اینگونه جنایت ها تاکید کردند.

مردم القدیح تاکید کردند که با توجه به بازگشت هزاران تروریست سعودی عضو داعش و القاعده از سوریه ، عراق ، لیبی و سایر کشورها به عربستان ، بدون اینکه به دلیل جنایت هایشان تحت تعقیب یا بازخواست قرار گیرند ، امکان تشدید و گسترش دایره و حوزه فعالیت های تروریستی علیه افراد بیگناه در عربستان را افزایش داده است .

ناظران تاکید می کنند که حمایت های فکری و تجهیزاتی عربستان سعودی از تروریست ها کاملا فاش شده و مقام های سعودی با فعالیت های شکست خورده تلاش می کنند که دست های پنهان خود را در این جریان ها پنهان کنند.

دراین میان موضوع دخالت عربستان سعودی در حمایت از گروههای تروریستی در عراق در یک گزارش دستگاه اطلاعاتی عراق آشکار شد که براساس آن 90 درصد تروریست های داعش و القاعده حاضر در عراق غیر عراقی هستند که به نوبه خود از 280 مرکز آموزش دینی و گروههای رسمی سیاسی و مذهبی سعودی حمایت می شوند، موضوعی که در باره عامل انفجار مسجد القدیح در القطیف هم به اثبات رسید.

در انفجار روز جمعه در مسجد امام علی در منطقه القدیح در استان القطیف در المنطقه الشرقیه، هنگام ادای نماز جمعه 21 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند.

یک تروریست با پوشیدن کمربند انفجاری هنگام نمازجمعه خود را درمیان نمازگزاران مسجد امام علی (ع) منفجر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها