محروم شدن یمنی‌ها از آب آشامیدنی

محروم شدن یمنی‌ها از آب آشامیدنی
سه شنبه 5 خرداد 1394 - 19:08

سازمان امداد "اکسفام" گزارش داد، شمار مردم یمن که از آب آشامیدنی سالم در سومین ماه حمله عربستان به این کشور بی بهره اند به 16 میلیون نفر معادل دو سوم جمعیت کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: حملات هوایی مستمر، درگیری زمینی و کمبود سوخت باعث قطع شبکه آب آشامیدنی سالم سه میلیون نفر شده است.
بر اساس این بیانیه، مردم یمن مجبور به استفاده از آب آشامیدنی غیر بهداشتی هستند که بنا به هشدار سازمان ملل متحد و آژانس های کمک رسانی ، احتمال گسترش بیماری های واگیردار مانند مالاریا و وبا بسیار زیاد است.   
شمار شهدای حمله عربستان به یمن چهار هزار نفر است که پانصد نفر آنان کودک هستند، همچنین 7500 نفر زخمی و سیصد هزار نفر آواره شده و خسارات شدیدی به واحدهای مسکونی و تاسیسات حیاتی وارد شده است.
از سوی دیگر، منابع رسانه ای یمن گفتند که حمله هوایی عربستان به روستای "المحصام" در بخش "حرض" در استان "حجه" به شهادت یک خانواده  شش نفره انجامید.
جنگنده های عربستان به استان "شبوه" و مناطق "العریش" و "جوله" در استان عدن حمله کرده و یک بازار و چند پمپ بنزین را در منطقه "ضحیان" در "صعده" هدف قرار دادند که به گفته منابع یمنی به شهادت 3 شهروند انجامید.
به گفته این منابع، حمله هوایی به صعده نیز دو شهید و یک زخمی داشت و ارتش یمن و کمیته های انقلابی به مواضع دیگری از ارتش عربستان در خاک این کشور سیطره یافتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها