توافق ترکیه و آمریکا برای پشتیبانی هوایی از تروریست‌ها

توافق ترکیه و آمریکا برای پشتیبانی هوایی از تروریست‌ها
سه شنبه 5 خرداد 1394 - 20:51

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که دولتش توافقنامه ای با آمریکا درباره پشتیبانی هوایی از گروه های مسلح در سوریه امضا کرده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مولود چاووش اوغلو" در مصاحبه با روزنامه "صباح" گفت:  مخالفان سوری (تروریستهای مسلح مسلح) که در پادگاه بختیار آیدین نزدیک شهر قرشهر ترکیه آموزش می بینند، پس از اعزام به سوریه از پشتیبانی هوائی ترکیه و آمریکا برخوردار خواهند شد .
اوغلو خاطرنشان کرد: ترکیه و آمریکا توافقنامه اولیه ای برای پشتیبانی هوایی از مخالفان سوری امضا کرده اند ولی جزئیات پشتیبانی هوایی از آنها مربوط به ارتش می شود .
اوغلو تروریست هایی را که در خاک کشورش آموزش می بینند ، مخالفان میانه رو توصیف کرد و افزود: ترکیه با آموزش مخالفان میانه رو درپی حل مسالمت آمیز بحران سوریه است!
رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود: باید از طریق برتری نظامی، تعادل قوا در میدان جنگ ایجاد کرد.
طبق این توافقنامه ؛ 15 هزار تروریست در خاک ترکیه تحت عنوان تجهیز  و تسلیح "مخالفان میانه رو" آموزش خواهند دید سپس به سوریه اعزام خواهند شد. 
ترکیه همچنان خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و تعیین مسیرهایی امن در خاک این کشور برای رساندن کمک های به اصطلاح بشردوستانه به دست مردم است، که همه این امور بخشی از توطئه کمک کردن به تروریست ها برای پیشروی به سوی دمشق است . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها