جزئیاتی درباره عملیات "لبیک یا حسین" در الانبار

جزئیاتی درباره عملیات
سه شنبه 5 خرداد 1394 - 23:08

بغداد (العالم) – خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، عملیات "لبیک یا حسین" به برکت نوه رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) از صبح سه شنبه برای آزادسازی استان "الانبار" آغاز شد.

خبرنگار شبکه العالم، روز سه شنبه از عراق گزارش داد این عملیات مکمل عملیات "لبیک یا رسول الله" است که ماه مارس 2015 انجام شد، و هدف از آن آزاد سازی شمال صلاح الدین، جنوب غرب تکریت، شمال شرق رمادی ، شرق الانبار و تامین امنیت مناطقی است که پیشتر آزاد شده بود.
هدف دیگر عملیات، قطع ارتباط خطوط امدادرسانی تروریست های داعش میان مناطق "الصینیه" و "بیجی" است.
سخنگوی بسیج مردمی در همین رابطه اعلام کرده است که این عملیات به فرماندهی بسیج مردمی و هماهنگی نیروهای مشترک، هزاران نفر از اهالی عشایر استان های صلاح الدین و الانبار آغاز شده است. 
"ریان الکلدانی" از فرماندهان بسیج مردمی به العالم گفت، بسیج مردمی کارایی خود را نشان داد و به دنیا پیام داد که قادر به آزادسازی تمام عراق از گروه تروریستی داعش بدون مداخله ائتلاف آمریکا است.   
وی افزود، بسیج مردمی خطوط تدارکات داعش میان موصل، صلاح الدین و الانبار را قطع کرد لذا وضع داعش بسیار سخت است به ویژه پس از آنکه تروریست هایش به خاطر ناتوانی در پایداری در برابر بسیج مردمی گریختند.
الکلدانی ادامه داد، تمام اقشار مردم عراق در بسیج مردمی شرکت دارند مانند گردان های مسلح، نیروهای بدر و شهروندان داوطلب اهل سنت و مسیحی که علیه داعش سلاح به دست گرفتند؛ و نه برخی شیوخ عشایر که خانواده، شرف و ناموس خود را گذاشته و به هتلهای اربیل و امان رفتند.

الکلدانی تأکید کرد: همه گروه های شرکت کننده در بسیج مردمی علیه داعش متحد شده اند.
الکلدانی گفت: داعش کوشید نیروهای مشترک عراق را هدف قرار دهد اما نیروهای مزبور هشت کیلومتر در عمق استان الانبار پیشروی کردند.

وی افزود: همانگونه که "حیدر العبادی" فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت، در روزهای آینده خبرآزادی استان الانبار اعلام خواهد شد، و ما این را به مردم عراق بشارت می دهیم و به دنیا خواهیم فهماند که بسیج مردمی قادر به آزادسازی تمام عراق از گروه تروریستی داعش بدون مداخله ائتلاف آمریکا است. 
الکلدانی تأکید کرد: آزادسازی الانبار آسان است زیرا این منطقه در برابر بسیج مردمی باز است، نه مانند صلاح الدین که از همه طرف در محاصره داعش بود، پس از آزادی این استان، نیروهای عراقی به طرف شهر موصل خواهند رفت.

پربیننده ترین خبرها