گزارش العالم از اوضاع انسانی یمن درسایه سکوت جهان

پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 - 12:02

العالم ـ حملات تجاوزکارانه پی در پی عربستان به یمن در حالی وارد سومین ماه خود می شود که هزاران کشته و زخمی علاوه بر تخریب زیرساخت ها با شیوه ای سازمان یافته همراه با بمباران مناطق حیاتی یمن برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موسسه بیت الحریه یمن در هفتمین گزارش خود درباره اوضاع انسانی این کشور تاکید کرد: حملات تجاوزکارانه عربستان با ورود به شصتمین روز خود، جان بیش از 4 هزار غیرنظامی را گرفته است که تقریبا هزار نفر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند. تعداد مجروحان به 7 هزار غیرنظامی رسیده که اغلب زنان و کودکان و سالمندان بوده اند.

نهادهای حقوق بشر یمن تصریح کردند: تعداد مجتمع های مسکونی که از زمین، دریا و هوا بمباران و گلوله باران شدند به بیش از هزار مجتمع رسیده است. این در حالی که تعداد تاسیسات و مراکز خدمات رسانی که از این حملات آسیب دیدند، بالغ بر بیش از 1200 مرکز می باشد.

علاوه بر این، سازمان امدادرسانی بین المللی "آکسفام" زنگ خطر را به صدا درآورد و در بیانیه ای تاکید کرد: ادامه یافتن حملات تجاوزکارانه علیه یمن سبب شده است تا بیش از 16 میلیون شهروند یمنی یعنی دو سوم مردم یمن از آب آشامیدنی محروم شوند. این امر زنگ خطر درباره وقوع فاجعه ای بهداشتی در یمن را به صدا در می آورد.

این سازمان افزود: تخریب سازمان یافته تاسیسات آب آشامیدنی، یمنی ها را به نوشیدن آبهای ناسالم واداشته است؛ امری که آنها را با خطر ابتلا به بیماریهای مانند مالاریا و کولیرا مواجه می کند.

در مقابل این آمار و ارقام تکان دهنده، جامعه بین المللی همچنان سکوت اختیار کرده و نظاره گر ریخته شدن خون یمنی هاست.

وخامت اوضاع وقتی بیشتر شده است که متجاوزان همچنان اصول قوانین بین المللی انسانی را نادیده می گیرند که به موجب آن، باید زمینه امدادرسانی را فراهم کنند و به فعالیتهای پزشکان به منظور درمان مجروحان احترام بگذارند.

پربیننده ترین خبرها