96 شهید؛ آمار جدید قربانیان حملات سعودی به یمن

96 شهید؛ آمار جدید قربانیان حملات سعودی به یمن
پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 - 13:09

وزارت بهداشت یمن آمار جدید شهدای حملات جنگنده های سعودی به چند استان این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته را 96 نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درحمله جنگنده های سعودی به جبل النهدین و اردوگاه نیروهای ویژه امنیتی و نیز مناطق مسکونی و دیگر مراکز درمانی و تجاری در پایتخت یمن ، 40 نفر شهید و 248 نفر مجروح شدند.

دراین حال، یک منبع امنیتی یمنی از شهادت 39 نفر و زخمی شدن 18 نفر در حمله به منطقه المزرق در استان " حِجه " در شمال غرب یمن خبر داد.

منبع یاد شده افزود که جنگنده های سعودی، هفت بار اردوگاه عبس در استان حجه را هدف حملات خود قرار دادند.

این منبع همچنین از شهادت یازده نفر از جمله عده ای زن و کودک و زخمی شدن تعدادی دیگر در حمله به منازل و یک پمپ بنزین در کنار یک مسجد و بازار در منطقه الراهده در استان تعز در مرکز یمن خبر داد.

این منبع امنیتی اعلام کرد که در حمله به قبرستان العمودی در شهر ذمار در مرکز یمن نیز، یک نفر شهید و چهار نفر مجروح شدند.

همچنین پنج نفر از شهروندان یمنی در حملات جنگنده های سعودی به دانشکده پزشکی در استان الحدیده در غرب یمن شهید شدند و این دانشکده بر اثر حمله به طور کامل تخریب شد.

 درهمین حال، جنگنده های سعودی محله الحجله در منطقه رازح در استان صعده در شمال یمن را هدف حملات خود قرار دادند که در نتیجه چهار شهروند یمنی زخمی شدند و استان لحج در جنوب یمن نیز هدف چندین حمله قرار گرفت که براثر آن چندین باب منزل مسکونی یمنی ها تخریب شد.

وزارت بهداشت یمن پیشتر از افزایش شمار قربانیان تجاوز به منطقه السبعین در صنعاء پایتخت یمن به 54 نفر و افزایش شمار زخمی ها به بیش از 320 نفر خبر داده بود.

با توجه به تداوم حملات جنگنده های سعودی، شمار تلفات این حملات رو به افزایش است و شمار زیادی از مردم بیگناه یمن از جمله زنان و کودکان قربانی تجاوز وحشیانه آل سعود می شوند.

پربیننده ترین خبرها