اسرائیل و داعش در لیست " قاتلان کودکان" سازمان ملل

اسرائیل و داعش در لیست
پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 - 14:36

نماینده دبیر کل سازمان ملل خواهان قرار گرفتن نام " ارتش اسرائیل " در لیست " قاتلان کودکان" این سازمان شد که بزودی منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ليلی زروجی" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور "کودکان در درگیری های مسلحانه" خواستار قرار گرفتن نام " ارتش اسرائیل " در فهرستی شد که به زودی منتشر خواهد شد زیرا

در تجاوز پنجاه روزه ارتش رژیم اسرائیل به باریکه غزه، بیش از 500 کودک فلسطینی شهید و بیش از 3300 کودک دیگر مجروح شدند.

برپایه این گزارش، فهرست سیاه سازمان ملل حاوی اسامی کشورها، طرفها و گروههای است که جان کودکان را به طور مداوم در معرض خطر قرار داده اند. نام گروههای داعش، القاعده و طالبان هم اکنون در این فهرست قرار دارد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور "کودکان در درگیری های مسلحانه" در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که وی و همکارانش از سوی نمایندگان صهیونیست تهدید شده اند که نام ارتش رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه " قاتلان کودکان " قرار ندهند.

این درخواست نماینده الجزایری تبار سازمان ملل باعث خشم سران و رسانه های رژیم صهیونیستی شد و آنها برای جلوگیری از درج نام ارتش خود در فهرست سیاه "قاتلان کودکان" دست به دامن سناتورهای آمریکایی شدند.

در همین راستا، رسانه های صهیونیستی به نقل از یک مسئول بلندپایه وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل نوشتند: " متنفران از اسرائیل، تهدید می کنند و سازمان ملل را می ترسانند و هیچ کسی ادعایی علیه آنان مطرح نمی کند. این رسوایی و نفاق است. تو می دانی در جریان حمله عربستان به یمن، چند کودک کشته شدند. می خواهم نماینده الجزایری سازمان ملل را ببنیم که آیا جرات این را دارد که نام عربستان را درفهرست سیاه قاتلان کودکان وارد کند".

درهمین ارتباط ، روزنامه صهیونیستی "یسرائيل هيوم" نوشت: بنيامين نتانياهو نخست وزیر اسرائیل دیروز در دیدار "لیندزی گراهام" سناتور آمریکایی و نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه این موضوع را مطرح کرد.

به نوشته این روزنامه، سناتور گراهام در دیدار با نتانیاهو تصریح کرد: "درصورتیکه به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، شهروندان اسرائیلی می توانند خوابی آسوده داشته باشند".

گراهام، سازمان ملل را تهدید کرد: چنانچه بخواهد بر روند مذاکرات تسلط داشته باشد، وی برای توقف حمایت مالی آمریکا از این سازمان تلاش خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها