گزارش العالم از مقدمات عملیات بزرگ الانبار+ ویدئو

پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 - 14:59

نیروهای عراقی اعم از ارتش، نیروهای داوطلب مردمی و سایر نیروها برای عملیات بزرگ آزادسازی استان الانبار از دست عناصر گروه تروریستی داعش آماده می شوند.

وسام التمیمی خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در حدفاصل بین استان های صلاح الدین و الانبار عراق ظهر امروز پنجشنبه گزارش داد: نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی روز گذشته منطقه سید غریب را آزاد کردند. این عملیات، علاوه بر آزادسازی مناطق الفرحانیه، الکسارات، النباعی و برخی مناطق دیگر از دجیل و جنوب غربی شهر سامر بود.

وی افزود: نیروهای عراقی در مرز میان استان صلاح الدین و الانبار مستقر هستند و در انتظار ورود نیروهای دیگری از شمال منطقه می باشند تا عملیات نظامی بزرگ برای آزادسازی استان الانبار را آغاز کنند.

خبرنگار العالم تصریح کرد: نیروهای عراقی ممکن است برای پاکسازی مناطق و نفوذ بیشتر به منطقه الانبار، عملیات نظامی ویژه ای را طی ساعات آتی آغاز کنند.

تمیمی خاطرنشان کرد:نیروهای عراقی مساحت های وسیعی از منطقه الصقلاویه در الانبار و صلاح الدین را بازپس گرفته و امنیت جاده میان بغداد و تکریت و بیجی را تامین کرده اند.

وی اظهار داشت:عملیات نظامی در شمال عراق در نزدیکی پالایشگاه بیجی ادامه دارد. نیروهای عراقی با عملیات نظامی خود در صلاح الدین و دیگر مناطق در الانبار، پیشروی قابل توجه و پیروزی کسب می کنند.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای عراقی روز گذشته منطقه الطاج، الحمریه و الخالدیه را پاکسازی کرده و به گفته منابعی در ارتش و نیروهای داوطلب مردمی، دهها نفر از عناصر مسلح داعش کشته شدند.

التمیمی تصریح کرد:ه فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی و ارتش عراق به رغم گرمای هوا و طوفانهای گرد و خاک، در میدان جنگ حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها