محاصره رمادی از دو محور توسط نیروهای عراقی

محاصره رمادی از دو محور توسط نیروهای عراقی
پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 - 23:06

نیروهای فرماندهی عملیات الانبار، با پاکسازی و کنترل منطقه "الکیلو 18" در غرب این استان، شهر رمادی را از دو محور جنوبی و غربی به محاصره درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر ستاد "قاسم محمدی" فرمانده عملیات استان الانبار گفت: نیروهای ارتش، بسیج مردمی و عشایر در چارچوب عملیات "لبیک یا عراق" به طرف محور جنوبی منطقه "الکیلو 18" پیشروی کرده و به ورودی غربی رمادی نزدیک شده اند.
محمدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری رسمی عراق خاطرنشان کرد: یگان های نظامی توانسته اند شهر رمادی را از محور جنوب و غرب به محاصره درآورده و کلیه راههای فرار عناصر داعش در این منطقه را مسدود نمایند.
وی تصریح کرد: در آینده نزدیک، با آزادسازی ناگهانی استان الانبار و هلاکت عناصر داعش، این گروه تروریستی دچار غافلگیری شدیدی خواهد شد.
از سوی دیگر، شورای استان الانبار روز پنج شنبه اعلام کرد جنگ در این منطقه برای پاکسازی آن از وجود تروریست های داعش، فراگیر خواهد بود؛ و فقط فرماندهان نظامی درباره انتخاب زمان و مکان عملیات تصمیم گیری خواهند کرد و هیچ کدام از طرف های سیاسی حق دخالت در این باره را ندارند.
وزارت دفاع عراق روز سه شنبه اعلام کرد عملیات گسترده ای تحت عنوان "لبیک یا عراق" برای آزادسازی مناطق شمالی و جنوبی استان صلاح الدین و بخش های گسترده ای از استان الانبار از عناصر داعش را آغاز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها