پس از حمله تروریستی القدیح؛

گارد امنیتی سعودی بر مساجد عربستان نظارت می‌کند

گارد امنیتی سعودی بر مساجد عربستان نظارت می‌کند
جمعه 8 خرداد 1394 - 11:35

به دنبال حمله انتحاری به نمازگزاران مسجد امام علی(ع) در شهر شیعه‌نشین "القدیح" استان قطیف واقع در شرق عربستان، گارد امنیتی سعودی مسئولیت نظارت و مراقبت از بر مساجد را بر عهده گرفته است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه به نقل از وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان تاکید کردند، نظارت بر مساجد توسط نیروی امنیتی این کشور اجرا می شود.

سایت القطیف روز جمعه افزود: با توجه به صدور فرمان شماره 24 سلطنتی، استفاده از گارد ویژه امنیتی در چارچوب شرایط و ضوابطی در پروژه های جدید برای احداث مساجد در نظر گرفته شده و پیمانکاران و خیرین باید به آن پایبند باشند.

منابع خبری، تشکیل کمیسیون بررسی موضوع مساجد را اعلام و تاکید کردند: این بررسی در مراحل پایانی قرار دارد و نتایج آن برای تصمیم گیری در اختیار وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت و جایگاه نبی مکرم اسلام (ص) در خطبه ها از سوی ائمه جماعات و خطبا، خواستار حفظ چارچوب ها و عدم اشاعه افراطی گری از سوی آنها شد.

شهر القدیح در بخش شمال غربی شهر القطیف واقع شده و حدود 2 کیلومتر از آن فاصله دارد، این شهر در وسط نخلستان قرار دارد و از سمت غرب با تپه‌های بلند شن احاطه شده و از شرق نیز به ساحل خلیج فارس مشرف است.

در حمله انتحاری ظهر روز جمعه، اول خرداد ماه، یک تروریست با پوشیدن کمربند انفجاری خودش را در میان نمازگزاران مسجد "امام علی (ع)" که در شهرستان "القدیح" در منطقه قطیف (شرق عربستان) قرار دارد، منفجر کرد. در این حمله انتحاری دست‌کم 21 تن از شرکت کنندگان در نماز جمعه این مسجد، از جمله یک کودک شهید و 123 نفر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها